محمود واعظی اعلام کرد: ارزیابی کیفیت عملکرد اپراتورهای تلفن همراه نشان می دهد در مجموع میانگین کشوری شاخص های میزان برقراری موفقیت آمیز مکالمه (CSSR)، میزان قطعی ناخواسته حین مکالمه (CDR) و میزان جابجائی موفق بین سلولهای شبکه حین مکالمه (OHSR) در شبکه همراه اول و ایرانسل در حد مطلوب است. البته در بعضی از شهرها ضعفهایی وجود دارد.
وی افزود: بررسی وضعیت کیفیت ارتباطات در سطح استان ها نشان می دهد در شاخص میزان برقراری موفقیت آمیز مکالمه (CSSR) و میزان جابجائی موفق بین سلول های شبکه حین مکالمه (OHSR) وضعیت همراه اول و ایرانسل مطلوب است. در شاخص میزان قطعی ناخواسته حین مکالمه (CDR) وضعیت ایرانسل در همه استان ها مطلوب بوده و وضعیت همراه اول در استان های کرمانشاه و هرمزگان نامطلوب است.
وی با اشاره به بررسی وضعیت کیفیت ارتباطات در سطح شهر مرکز استان گفت: وضعیت میزان برقراری موفقیت آمیز مکالمه (CSSR) همراه اول در همه استان ها مطلوب بوده و برای ایرانسل فقط در شهرکرد نامطلوب است و در شاخص میزان قطعی ناخواسته حین مکالمه (CDR) وضعیت ایرانسل در همه استان ها مطلوب بوده و برای همراه اول فقط در شهر کرمانشاه نامطلوب است.
واعظی درباره وضعیت شاخص میزان جابجائی موفق بین سلول های شبکه حین مکالمه (OHSR) در سطح شهر مرکز استان افزود: در این شاخص، وضعیت ایرانسل در همه مراکز استان ها مطلوب بوده و برای همراه اول در شهرهای ایلام، تهران، سنندج، گرگان و ساری نامطلوب است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: نتایج ارزیابی ها نشان می دهد در بخش توسعه زیرساخت های شبکه، شرکت ارتباطات سیار ایران و در بخش استفاده از تکنولوژی روز و طراحی شبکه، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل عملکرد بهتری داشته اند.