بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1393      10:58

دولت در برنامه ششم ناظر است یا تصدی‌گر؟

اقتصاد ایرانی: رییس کمیسیون اصل 44 و محیط کسب و کار اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت باید در برنامه ششم توسعه، جایگاه خود را در بخش خصوصی مشخص کند؛ دولت می خواهد ناظر باشد یا تصدی گر؟

به گزارش ایسنا، سید حمید حسینی در خصوص بررسی برنامه ششم توسعه در اتاق بازرگانی ایران گفت: خواستار توجه به چهار محور در برنامه ششم هستیم. در راستای مشخص شدن جایگاه دولت، جایگاه بخش خصوصی هم مشخص شود.

وی همچنین خواستار شد: تعریف عدالت اجتماعی به طور واضح در برنامه ششم توسعه مشخص شود و بیمه های بیکاری و طرح جامع سلامت برای احیای نظام عدالت اجتماعی نیز پیگیری شود.

رییس کمیسیون اصل 44 و محیط کسب و کار اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: در برنامه ششم نیاز به قانون جدید نداریم بلکه قوانین باید اصلاح شوند.

حسینی صادرات را موفق ترین بخش اقتصادی کشور دانست و گفت: رشد 4.6 درصدی صادرات غیر نفتی نشان دهنده نزدیک شدن به اهداف برنامه پنجم، حرکت در راستای افق 1404 است.

وی واگذاری میدان های میعانات سیراف به بخش خصوصی را خبر خوبی برای ورود بخش خصوصی به حوزه و نفت و گار برشمرد و گفت: وارد شدن نفت خام در بورس، خبر خوش زنگنه برای بخش خصوصی است.

رییس کمیسیون اصل 44 و محیط کسب و کار اتاق بازرگانی ایران افزود: واگذار کردن طرح جدید و میعانات سیراف رویکرد مثبتی برای بخش خصوصی در زمینه نفت و گاز است.

حسینی اظهار کرد: حل مشکلات سوآپ، مهمترین مساله نفتی بخش خصوصی است که وزیر نفت قول عملیاتی شدن آن را تا پایان سال داده است. البته بخش خصوصی توانایی حضور در عرصه سوآپ نفت خام و گاز را هم دارد.

وی اظهار کرد: قیمت 95 درصد خلیج فارس برای ایجاد پالایشگاه توجیه اقتصادی ندارد و پیشنهاد ما این است که به 90 درصد برسد.

در حال حاضر نمایندگان اتاق بازرگانی در 29 کارگروه تدوین برنامه ششم توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور حضور دارند و به گفته جلال پور، نایب رییس اتاق بازرگانی کوچک سازی دولت، تدوین قانون مدیریت آب و قانون مدیریت صادرات در برنامه ششم توسعه پیشنهاد شده و این برنامه با تلفیقی از سه رویکرد نگاه منطقه ای به توسعه، رقابت پذیری در اقتصاد و نگاه به برنامه ها ی ارائه شده در زمان تبلیغات انتخاباتی، تدوین می شود.

همچنین هم اکنون نشست های هفتگی با محوریت مرکز تحقیقات اتاق ایران برای جمع بندی نظرات مشاوران، کمیسیون ها و انجمن های اتاق های بازرگانی در محل اتاق ایران تشکیل می شود.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir