بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آبان 1392      3:1

مذاکره با سرمایه‌گذاران اکراینی برای ساخت راه‌آهن شیراز-اهواز

سرمایه‌گذاران اکراینی برای مشارکت در ساخت راه‌آهن شیراز-اهواز با مسئولان راه و شهرسازی استان فارس به گفت‌و‌گو پرداختند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در اینباره اظهار داشت: کنسرسیوم اکراینی در زمینه پروژه های راه آهن و مترو سابقه بسیار خوبی دارند که امیدواریم بتوانیم از حضور آنها در بحث احداث راه آهن شیراز-اهواز استفاده کنیم.

عشایری با بیان این که در فارس تعداد چهار پروژه مصوب راه آهن داریم که بودجه قانونی دارد، اضافه کرد: یکی از این پروژه ها با شرکت چینی (شیراز-بوشهر- عسلویه) به توافق نهایی رسیده ایم و در دست احداث است.

وی ادامه داد: راه آهن شیراز- جهرم-لار-بندرعباس به طول 700 کیلومتر نیز سرمایه گذار ایرانی دارد که برای احداث این خط راه آهن، طرف ایرانی خود به دنبال جذب سرمایه گذار است.

قائم مقام وزیر راه در استان فارس با اشاره به این که برای راه آهن شیراز – اهواز به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم اظهار داشت: فاز صفر این راه آهن توسط مشاور طراحی شده و سه مسیر نیز برای احداث آن پیشنهاد شده است.

وی با اشاره به این که طول کوتاه ترین مسیر راه آهن شیراز-اهواز 521 کیلومتر است، اضافه کرد: در مسیر های پیشنهادی طول بیشترین مسیر 626 کیلومتر است و در مجموع 6 سال برای احداث این راه آهن پیش بینی شده است که باید به اتمام برسد.

عشایری گفت: آن مسیری که طول بیشتری دارد از مناطق شهری و سکونتگاهی بیشتری عبور می کند و برای بار و مسافر صرفه بیشتری دارد و کوتاه ترین مسیر تنها مسافر و بار مبداء و مقصد را دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس با ذکر ظرفیت های دیگری که خط راه آهن شیراز-اهواز ایجاد می کند اضافه کرد: ظرفیتی نزدیک به 5 میلیون تن برای جابه جایی بار و 500 هزار نفر مسافر در سال برای این راه آهن پیش بینی شده است.

وی نحوه اجرای این پروژه را به صورت سهم 50 درصدی دولت که وزارت نفت متقبل شده و 50 درصد بخش خصوصی تشریح کرد.

وی اظهار داشت: هزینه ساخت و احداث این پروژه 500 میلیون یورو معادل 2 هزار میلیارد تومان است.

عشایری هدف از اجرای این پروژه را اتصال میدان های گازی استان فارس (فراشبند) به میادین نفتی خوزستان (صنایع پتروشیمی) عنوان کرد و ویژگی راه آهن شیراز-اهواز را قابل اتصال بودن به شبه جزیره هند، عراق و جزایر خلیج فارس عنوان کرد.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir