وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد معاون بازرگانی داخلی این وزارتخانه مسئولیت کل تنظیم بازار و حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را به عهده داشته باشد، بر این اساس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و شرکت بازرگانی دولتی در عمل زیرمجموعه این معاونت قرار می گیرند تا این معاونت تمام ابزارهای تنظیم بازار را در اختیار داشته باشد.
نعمت زاده با حکم جدیدی که برای حسن یونس سینکی صادر کرد، عملا به جای انتخاب دو معاون جدید برای خود، این دو معاونت را در معاونت بازرگانی داخلی ادغام کرد تا روسای سازمان حمایت و شرکت بازرگانی دولتی به جای معاونت وزیر، زیرمجموعه معاونت بازرگانی داخلی فعالیت کنند. در این حکم حتی شرکت پشتیبانی امور دام نیز در زیرمجموعه معاونت بازرگانی داخلی قرار گرفته تا تمام سازمان های موثر بر تنظیم بازار با مدیریت واحد به کار خود ادامه دهند.
در این میان زمزمه های کاهش معاونت های وزارت صنعت، معدن و تجارت و حتی انتزاع بخشهایی این وزارتخانه به وزارت جهادکشاورزی نیز به گوش می رسد که البته نعمت زاده، به طور شفاف در مورد آنها اظهارنظر نکرده و تنها به این جمله بسنده کرده است که اگر لازم باشد، تغییر و تحولات بیشتری را در معاونت های زیرمجموعه وزارتخانه تحت مسئولیت خود خواهد داد.