بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 تير 1392      14:56
بازی برد – برد خودروسازان در منافشه استاندارد یورو 4

عقب‌نشینی دوباره دولت در برابر خودروسازان

شرکت های خودروسازی برای رهایی از تولید خودرو با استاندارد یورو 4 اعلام کردنه اند که این موضوع موجب افزایش قیمت خودرو می شود

با عقب نشینی دوباره دولت و تداوم شماره گذاری خودروهای یورو 2 و افزایش چند میلیون تومانی قیمت برخی خودروها به بهانه اجرای استاندارد یورو4 بازهم خودروسازان برنده مناقشه بهبود کیفیت و ایمنی خودرو در مواجه با سازمان حفاظت محیط زیست ، پلیس و سازمان استاندارد شدند.

با وجود تاکید مسئولان بخش صنعت و الزامات قانونی برای افزایش کیفیت و ایمنی ( نصب کیسه هوا، ترمز ضد قفل ، زیست محیطی  ) و رعایت استانداردهای اجباری تولید خودروهای داخلی ، این بار نیز با عقب نشینی پلیس ، سازمان حفاظت محیط زیست و تداوم شماره گذاری خودروهای یورو 2 ، خودروسازان علاوه بردریافت مجوز تولید این گونه خودروها ، افزایش قیمت چند میلیون تومانی را برای برخی محصولات خود به بهانه رعایت استاندارد یورو 4 لحاظ و از سوی دیگر مشتریان را مخیر به خرید خودروها با استاندارد یورو 2 یا یورو 4 کرده اند.

سر انجام چانه زنی شرکت های خودروسازی برای فرار از الزام قانونی رعایت استاندارد یورو 4 از ابتدای تیرماه جاری موثر واقع شد و دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه سازمان محیط زیست با دلایل غیرمنطقی بر ممانعت از شماره گذاری خودروهای تولیدی با استاندارد یورو ۲ تأکید داشته است اعلام کرد، با توافق دولت، مشکل شماره گذاری این خودروها برطرف شده است.

احمد نعمت بخش با اشاره به این که در نهایت، دولت و کارگروه حمایت از تولید دلایل خودروسازان را منطقی دانسته  و مقرر شد تا خودروهای تولیدی با استانداردهای یورو 2 نیز شماره گذاری شوند، به فارس گفت: طبق مصوبه دولت در سال های 84 و 89، توزیع سوخت یورو 4، شش ماه پیش از تولید خودرو با این استاندارد اجباری است درحالی که سازمان محیط زیست این مصوبه را مدنظر ندارد. همچنین در مصوبه پیشنهادی سازمان حفاظت محیط زیست، توزیع سوخت استاندارد باید یک سال قبل از تولید خودرو با استاندارد یورو 4 انجام می شد اما ظاهراً مسئولان سازمان محیط زیست این موضوع را نیز فراموش کرده اند.

افزایش قیمت خودروهای  یور 4

شرکت های خودروسازی علاوه بر جلب موافقت دولت برای تداوم تولید و شماره گذاری خودروهای یورو 2 قیمت محصولات تولیدی خود با استاندارد یورو 4 را نیز بدون هیچ مصوبه قانونی افزایش داده اند به نحوی که قیمت وانت دوگانه سوز با استاندارد یورو 4 از 12 میلیون و 80 به 14 میلیون و 300 هزار، پژو 405 از 22 به 25 میلیون، پژو پارس از 27 به 30 میلیون، سمند اس ای از 20 میلیون و 600 به 23 میلیون و 600 ، سمند ال ایکس از 23 به 25 میلیون و 500  و سمند ال ایکس پایه گاز سوز از 25 میلیون و 700 به 28 میلیون و 700 هزار تومان افزایش یافته است اما انتخاب نوع استاندارد یورو 2 یا یورو4 این خودروها بر عهده مشتری گذاشته شده است.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir