بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 خرداد 1392      15:1
کمیسیون های ویژه برای اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار

اطلاعات بانک جهانی را ایرانیزه کنیم

علی اکبر جوان جاویدان/ عضو هیات نمایندگان اتاق ایران

در ارتباط بااجرای قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار وظایف متعددی برعهده اتاق بازرگانی گذاشته شده است. بنابراین اتاق بازرگانی ایران بلافاصله پس از ابلاغ این قانون کارگروههای خاصی را با توجه به تجربه،تخصص و توانمندی های موجود تشکیل داد.درحال حاضراین کارگروهها مشغول فعالیت هستند. ما دراتاق بازرگانی تنها وظیفه خود راانجام کارهای اجرایی و انفعالی روز مره ندیدیم بلکه در اتاق بازرگانی مجموعه فعالت های پژوهشی و تحقیقاتی را هم مبنای کار خود قرار دادیم و وارد عمل شدیم.دراین زمینه کارگروههایی که برای تعیین شاخص های بهبود فضای کسب و کار، رفع موانع کسب و کار و بالابردن اخلاق کسب و کار تعیین شده اند که با تشکیل 18 کمیسیون دراتاق بازرگانی ایران و کمک گرفتن کمیسیون ها از گروههای تحقیقاتی متعدد اقدامات لازم را انجام می دهند. برای مثال به هیچ وجه نباید شاخص های بانک جهانی را به عنوان وحی منزل پذیرفته و تمامی برنامه را بر اساس آن پیش برد شاخص های اعلام شده از سوی بانک جهانی باید کاملا ایرانیزه شده و با فضای داخلی کشورمان مورد انطباق قرار گیرد اگر معیارهای جدید براساس علم،تجربه و تفکر باشد می تواند در فضاهای جهانی مطرح و به عنوان یک شاخص جایگاه خود را پیدا کند.

تمامی این برنامه ها بر اساس تحقیقاتی است توسط گروههای تحقیقاتی انجام و مورد کند و کاو قرار گرفته است. بنابراین به کارگیری علم و تجربه به معنای آنچه که در سایر کشورها مد نظراست نبوده بلکه نتیجه کار و تحقیقات این کشورها توسط تیم مطالعاتی و تحقیقاتی داخلی مورد بررسی قرار گرفته و براساس اندیشه و تفکر فضای داخل مبناومسیر راه تعیین می شود. برای مثال کارگروهها و تیم های تحقیقاتی ما بین اتاق ایران و اتاق استان های مختلف تشکیل شده و مشکلات، موانع و مورد نیاز هراستان را بر اساس فضای کل کشور مورد تحقیق و بررسی قرار می دهند. بررخی از شاخص های اعلام شده از سوی بانک جهانی کاربرد خاصی در فضای داخل کشور ما ندارد برای مثل ما در کشوری مسلمان زندگی می کنیم که بر اساس دین مردم کشوراخلاق در کسب و کار تعریفی متفاوت با کشورهای خارجی دارد.این موضوع بدین معنا نیست که شاخص های جهانی مورد قبول نیست بلکه آنچه موردنظراست دلایل ارزیابی شاخص هااست.تلاش ما بر این است که دست آوردهای تحقیقاتی را با انطباق دادن با تجربه،تفکرواندیشه در فضاهای خارج از کشورهم ارائه دهیم تا این مبنای باشد برای تعیین شاخص های جدید برای کشورهای نظیر کشورما.در طول این مسیر تمامی افراد و اعضای تمامی اتاق های بازرگانی کشور نسبت به شناخت و توانمندی های خود از فضای کسب و کار منطقه فعالیت خود وارد عمل شده و تیم تحقیقاتی و پژوهشی و کمسیونهای مربوطه را همراهی می کنند. با انجام فعالیت های تحقیقاتی مشترک بین اعضای اتاق ایران و اتاق های استانهای دیگر نگاهها به هم نزدیک و نقاط ضعف و قوت به صورت دقیق و صحیحی مشخص می شود. تمامی تلاش ما بر این است که با انجام تحقیقاتی صحیح شاخص های قابل ارائه در مجامع جهانی تدوین کنیم.

 


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir