اقتصاد ایرانی: فربد زاوه در پاسخ به این پرسش که اصلاح صنعت خودرو چه میزان سرمایه نیاز دارد و چه کسانی را از میدان به در می کند که بر حفظ وضع موجود اصرار دارند؟ اظهار داشت: تامین سرمایه موضوع اصلی نیست و با توجه به برنامه توسعه ای که طراحی شود، قابل تامین خواهد بود.
وی افزود: از طرفی، سازندگان بین المللی خودرو و قطعات معمولا این سرمایه را تامین می کنند و نیازی به فشار آوردن به منابع مالی داخلی هم احساس نمی شود.
به گزارش خبرآنلاین، این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: کافی است اجازه به سرمایه گذاری خارجی مستقل و بدون اصرار به ایجاد شراکت با مجموعه های مشخص داخلی به خودروسازان و قطعه سازان بین المللی داده شود تا خود منابع مالی، فنی و تمامی زیرساخت مورد نیاز را به کشور وارد کنند.
زاوه ادامه داد: طبعا از چنین رویکردی بسیاری از مجموعه های فعلی که واقعا اقتصادی نیستند و صرفا در سایه حمایت های دولتی به حیات خود ادامه می دهند، ممکن است احساس خطر کنند و به مقابله با آن با کمک قدرت رسانه ای و حتی ظرفیت های دولتی و غیر دولتی خود بپردازند.
وی عنوان کرد: عبور از این مقاومت برای حفظ صنعت خودرو و ارتقای میزان رضایت مشتریان ایرانی و همچنین ارزآوری واقعی صنعت خودرو ضروری و لازم است.
این کارشناس صنعت خودرو متذکر شد: در واقع با این تغییر رویکرد، نه تنها نباید نگران ارزبری قطعات و خودروهای وارداتی باشیم، که می شود به تامین و افزایش ذخایر ارزی در کشور در مدت زمانی کوتاهی کمک شایانی کرد.