بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : شنبه 17 فروردين 1392      10:13

چهار مصدوم در روز توزیع بستنی میان مردم

12 فروردین ماه، بزرگترین بستنی دنیا در ایستگاه شماره یک توچال تهران با حضور هزاران نفر از شهروندان و مسافران در مراسمی رونمایی شد.

رونمایی از بستنی پنج تنی همراه با حرف و حدیث هایی شد و برخی رسانه ها با انتشار عکس های و همچنین طرح موضوعاتی از جمله فاسد بودن بستنی و ثبت نشدن این رکورد در گینس به دلیل عدم حضور شاهد گینس به شدت به انتقاد از عدم توزیع بستنی 5 تنی بین مردم و توزیع نامناسب بستنی های بسته بندی شده و پوشش ویژه شعارهای تخریبی داده شده از سوی عده ای محدود پرداختند.

به دنبال طرح این موضوعات در رسانه ها، مدیرعامل شرکت چوپان به ابهامات و سئوالات پیش آمده پاسخ داد.

شاهد گینس در روز رونمایی کجا بود؟

  1. از مهر ماه سال گذشته، شرکت چوپان مکاتبات بسیاری  را با گینس برای بررسی ثبت این رکورد با توجه به تحریم ها علیه ایران انجام داد که در نهایت در دی ماه سال 91 توانستیم به توافقی با گینس در خصوص چگونگی ثبت این رکورد رسیدیم. پیش از اینکه مراحل ثبت رکورد در گینس آغاز شود، گینس امکانات تولیدی آن شرکت و سابقه برند را مورد ارزیابی قرار می دهد و بعد از تائید این موارد، اجازه حضور در مراسم ثبت رکورد را می دهد.یکی از مدل های ثبت رکورد در گینس که توسط شرکت ما طبق توافق انجام شده، مورد استفاده قرار گرفت، این است که ابتدا قواعد و قوانین گینس برای فرد یا شرکتی که درخواست ثبت رکورد دارد، فرستاده می شود و در مرحله بعدی و از لحظه آغاز عملیات اجرایی برای تولید آن محصول می بایست تمام فرآیندهای تولید فیلمبرداری شود،  حتی اگر این فیلمبرداری سه روز هم به طول بیانجامد، کمیته ای در گینس کل فیلم را مورد بازبینی و ارزیابی قرار می دهند.

در زمان تولید این بستنی پنج تنی، یک شاهد و نماینده از طرف گینس در کارخانه حضور داشت و بر تمام فرآیندهای تولید نظارت می کرد همچنین بالغ بر 18 ساعت فیلمبرداری جهت مستندسازی فرآیند تولید انجام شد، فیلمبرداری و نظارت شاهد گینس از لحظه ای که شیر وارد کارخانه می شد تا آخرین مرحله ای که بستنی تولید شد، در ظرف ریخته شد و باسکول شد انجام شد و  تمام این اطلاعات از طریق شاهد گینس برای کمیته ارزیابی گینس ارسال می شود و پیش بینی ما این است که حداکثر ظرف ده روز آینده این رکورد در گینس به صورت رسمی ثبت شود.

علت عدم معرفی شاهد گینس در روز رونمایی از یک سو قوانین گینس و از سوی دیگر توصیه های امنیتی پلیس امنیت ایران بود.

لازم به ذکر است حضور شاهد گینس در مراسم های اینچنینی و یا اقدام به رونمایی از محصول توسط این نماینده جزو فرآیند ثبت رکورد در گینس نیست، آن چیزی که برای گینس مهم است فرآیند تولید و مرحله ای است که وزن می شود و رکورد زده می شود.

منشاء برخی بی نظمی ها در توزیع بستنی ها چه بود؟

  1. یکی از انتقاداتی که در رسانه ها مطرح شده و البته ما هم آن را به حق می دانیم نحوه توزیع بستنی های بسته بندی شده بین مردم بود. براورد جمعیتی که از سوی مجموعه تله کابین توچال- که لازم می دانیم از آنها تشکر ویژه ای بکنیم- و همچنین نیروی انتظامی و پلیس امنیت صورت گرفته بود، با توجه به قرار گرفتن در ایام تعطیلات و همچنین در نظر گرفتن ساعتی که از نظر ترافیکی، ساعت خلوتی محسوب می شد، حداکثر 5هزار نفر بود.

 ما بسیار خوشحالیم و به خود می بالیم که بالغ بر 40 هزار نفر به این مراسم آمدند، هرچند پیش بینی های انجام شده برای این تعداد صورت نگرفته بود اما خوشبختانه در کنار بستنی پنج تنی که قرار بود بین مردم توزیع شود، این پیش بینی انجام شده بود که 120 هزار بستنی بین مردم توزیع شود تا هرچقدر که می خواهند بستنی بخورند و ما شریک لحظه های شادشان باشیم.

تمام کامیونت های یخچال دار ما آماده بودند اما جمعیت 40 هزار نفری نه در کنترل من و نه حتی در کنترل نیروی انتظامی نبود و همین مسئله موجب شد تا مسائلی ناخوشایند پیش آید.

متاسفانه چهار نفر از تیم توزیع و فروش چوپان به دلیل فشار جمعیت مصدوم شدند، اما گله ای در این رابطه نداریم و خود را در دلخوری به وجود آمده مقصر می دانیم اما از شما هم می خواهیم که خود را در جای ما بگذارید که بعد از تلاشی چند ماهه و بعد از برنامه ای شاد و مفرح به دلیل جمعیت فراوان برخی مشکلات و کاستی ها پیش آمد.

امیدوارم از این مراسم ، بعد مثبتش یعنی شادی شما و موفقیت یک برند ایرانی در ثبت چنین رکوردی در خاطر باقی بماند.

آیا بستنی پنج تنی فاسد شده بود؟

  1. مسائل و گمانه زنی های مختلفی درباره چرایی عدم توزیع بستنی پنج تنی بین مردم مطرح شد، از جمله این مسائل این بود که بستنی فاسد شده بود، این در حالی است که اولین نفری که از این بستنی مقابل دوربین های فیلمبرداران و عکاسان رسانه های مختلف خورد موسس چوپان یعنی آقای مهندس باهری بودند، وقتی خود ایشان از این بستنی می خورند یعنی بستنی هیچ مشکلی نداشت، ضمن اینکه برخی از خبرنگاران حاضر در این مراسم نیز از این بستنی خورند، همچنین از بعد کیفیت شاهد گینس بر روی این بستنی در کارخانه و بعد از آن نظارت داشت.

چرا بستنی گینسی بین مردم توزیع نشد؟

  1. بسیاری از شهروندان عزیزی که در این مراسم حضور یافته بودند، انتظار این را داشتند که بعد از پایان مراسم از بستنی گینسی پنج تنی میل کنند، برنامه ما نیز همین بود و بیش از 220 هزار ظرف و قاشق یکبار مصرف برای توزیع بستنی در بین جمعیت و همچنین توزیع بستنی تا روز 13 فروردین تدارک دیده بودیم. برنامه  طراحی شده این بود که تا ساعت 9 شب روز 12 فروردین و روز 13 فروردین این بستنی بزرگ بین مردم در از پارکینگ تا ایستگاه شماره یک تله کابین توچال با تدارک دیده شده، توزیع شود.اما متاسفانه فشار جمعیت به حدی بود که امکان قرار گرفتن بستنی بر روی استیجی که بتواند بین مردم بیاید و مردم عظمت آن ظرف و بستنی را ببینند وجود نداشت. در آن لحظه مدیریت شرکت به این نتیجه رسید که با توجه به فشار و حجم جمعیت، امکان توزیع بستنی در ظرف های تدارک دیده شده وجود ندارد چرا که نتیجه آن هجوم و احتمالا آسیب دیدن برخی مردم و عدم توزیع مناسب بستنی و بی نظمی خواهد  بود و بنابراین ترجیح دادیم که از همان 120 هزار بستنی آماده شده،  بین مردم توزیع شود.  ضمن اینکه نگهداری بستنی در فضای خارج از اتاقک یخچال دار به دلیل فرمولاسیون خاص حداکثر سه ساعت بود که با آن حجم و هجوم جمعیت امکان توزیع بستنی در آن فاصله زمانی بین مردم خارج از اتاقک مخصوص وجود نداشت.

بستنی پنج تنی به کارخانه بازگردانده شد؟

  1. برخی از رسانه ها و مردم این سئوال را طرح کرده و می کنند که آیا بستنی به کارخانه بازگردانده شد تا بسته بندی شود و به فروش برسد؟ جواب منفی است. در همان مراسم نیز اعلام شد که این بستنی به مراکز خیریه برده خواهد شد. طبق برنامه ریزی انجام شده در روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزده فروردین این بستنی در12 مرکز معلولین، آسایشگاه سالمندان و شیرخوارگاه کودکان بی سرپرست به صورت رایگان  وبر اساس مسئولیت اجتماعی که شرکت چوپان دارد توزیع می شود تا بسیاری از افرادی که امکان حضور در این مراسم را نداشتند اینگونه در شادی ما سهیم شود.

شعارها و تخریب ها کار چه کسی بود؟

  1. بعد از رونمایی از بستنی و آغاز توزیع بستنی ها بین مردم، از یک سو شعارهایی با ماژیک علیه این شرکت روی کامیونت ها نوشته شد و از سوی دیگر جمعی محدود اقدام به سردادن شعارهای تخریبی علیه «چوپان» و تبلیغ برند دیگری کردند  و تلاش کردند با جوسازی، این اقدامات را به برند «میهن» منتسب کنند.

از همینجا به این جمع محدود عرض می کنم بنده به عنوان یک ایرانی به برند میهن هم افتخار می کنم، برندی که توانسته در تمام کشورهای حوزه خلیج فارس بازار خوبی داشته باشد. ما هیچ وقت ادعا نداشته و نداریم که سهم بازارمان از میهن بیشتر است، هر شرکتی  جایگاه خود را دارد و من به عنوان یک ایرانی به برند میهن و کاله و تمام برندهای ایرانی افتخار می کنم.

متاسفانه آن چیزی که در بازار ایران جا افتاده این است که رقبا به جای اینکه از محیط کشور فراتر بروند و با رقبای بین المللی وارد رقابت شوند، خود را به رقابت در داخل کشور محدود می کنند و به دلیل همین فضا عده ای تلاش کردند تا از این فضای رقابتی سوء استفاده کنند و فضایی مسموم ایجاد کنند.

این در حالی است که بنده برای تمام شرکت های لبنی دعوتنامه اختصاصی فرستاده بودم و دوست داشتم همه آن عزیزان در این مراسم حضور داشتند، چون این مراسم و افتخار متعلق به چوپان نبود بلکه افتخاری متعلق به همه ایرانیان بود و از همینجا برای تمام شرکت های ایرانی آرزوی موفقیت می کنم.

در انتها بار دیگر از مردم عزیز که با حضور خود ما را شگفت زده و شادمان کردند تشکر ویژه می کنم و به دلیل کمی و کاستی های برنامه به دلیل این جمعیت پیش بینی نشده از همه آنها به نمایندگی از خانواده چوپان عذرخواهی می کنم. امید این داریم که تمام تولیدات ایرانی بتواند در عرصه جهانی افتخار ایران و ایرانی باشد.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir