بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مرداد 1396      15:25

رونق دوباره حمل ونقل دریایی کشور پس از برجام

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و حرکت موفق دولت و تحقق برجام، از پیچ تحریم ها گذر کردیم و امروز فعالیت ناوگان حمل ونقل دریایی کشور بار دیگر رونق گرفته است.

اقتصاد ایرانی: استانداری بوشهر افزود: دشمن به دلیل جابه جایی بیش از۵۰ درصد محموله ها توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به فعالیت نداشتن دیگر خطوط کشتیرانی در کشور با تحریم درصدد بود که حمل و نقل دریایی کشور را مختل کند.

وی ادامه داد: با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و حرکت موفق دولت، امروز بدون هیچ محدودیتی به تمام نقاط گیتی سفر می کنیم.

به گزارش ایسنا، سعیدی با اشاره به توسعه فعالیت های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی در بوشهر گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با ایجاد شرایط مناسب و با حمایت مسئولان برای توسعه فعالیت های حمل و نقل دریایی در استان بوشهر قدم بردارد.

وی ادامه داد: همچنین اگر دولت برای موضوع گردشگری دریایی مصمم است و تسهیلات لازم را اختصاص دهد شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی نیز آمادگی همکاری برای رونق گردشگری دریایی بویژه در استان بوشهر را دارد.

وی اضافه کرد: در صورت حمایت از کشتیرانی شرکت والفجر نیز آمادگی لازم برای فعالیت در زمینه گردشگری دریایی را دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: رویکرد شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی و ایجاد زمینه های دانش بنیان در این مسیر شایسته تقدیر است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با توجه به اهمیت مقوله حمل و نقل دریایی افزود: حمل و نقل دریایی از چنان جایگاهی برخوردار است که دشمن برای صدمه زدن به کشور نیروهای خدوم دریانورد و کشتیرانی را مورد تحریم قرار می دهد.

وی با اشاره به دیدگاه ویژه مقام معظم رهبری نسبت به توسعه دریا محور و ورود به آبهای بین المللی ادامه داد: توسعه خطوط مختلف دریایی از جمله ساخت و تعمیر خطوط حمل و نقل و کشتیرانی ضروری است وبرای جلوگیری از صدمه به صنعت کشور در تندبادهایی چون تحریم باید به سمت بومی سازی علوم پیش برویم.

امام جمعه بوشهر با بیان این مطلب که روحیه دریانوردی درمردم خونگرم بوشهر نهادینه شده است، گفت: با توجه به زیرساخت های موجود در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) و ظرفیت جذب نیروی کار در این شرکت باید همکاری ها ادامه داشته باشد.

وی اظهارکرد: تا چهار سال پیش وضعیت صدرا به گونه ای بود که توانایی پرداخت حقوق کارمندان خود را نداشت و شرایط بدی برای اشتغال بوجود آماده بود اما با تغییر بوجود آمده در مدیریت این مجموعه شرایط این شرکت پویا و بهینه است.

استاندار بوشهر نیزگفت: اگر شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آمادگی داشته باشد استان برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری دریایی با استفاده از ظرفیت این شرکت استقبال می کند.

مصطفی سالاری افزود: با توجه به ظرفیت گردشگری دریایی موجود در استان، می توان با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی شرایط برای سرمایه گذاری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی را در این بخش فراهم آورد.

وی بیان کرد: یکی از اولویت های دولت موضوع گردشگری است و استان بوشهر هم با وجود ظرفیت های خوب گردشگری دریایی این امکان را دارد که این بخش را رونق دهد.

استاندار بوشهربا اشاره به موضوع تردد به جزیره خارگ اظهارکرد: تردد به خارگ از جمله موارد مهم مورد توجه مسئولان این استان است که انتظار می رود شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی راهکارهای لازم برای روان سازی در تردد و اختصاص امکانات بیشتر را فراهم کند.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: ظرفیت کنونی ناوگان های کشتیرانی جمهوری اسلامی در استان بوشهر نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

محمد حسن باستی افزود: انتظار است شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی افزون برتوسعه ناوگان حمل و نقل دریایی، نسبت به نوسازی این ناوگان در بوشهر اقدام کند.

وی بیان کرد: به تناسب توسعه سایر بخش ها در استان، در بخش گردشگری دریایی جای کار زیاد است و شرکت کشتیرانی در این زمینه می تواند حضور بیشتری داشته باشد.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر ادامه داد: با توجه به ظرفیت دریایی استان بوشهر، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران می تواند به توسعه گردشگری دریایی استان کمک کند.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی والفجر گفت: تردد در مسیرخارگ به بوشهر همزمان با تاسیس این شرکت در سال ۶۵ آغاز شد.

مجید سجده بیان کرد: با توجه به هزینه هایی که کشتی فعال در مسیر خارگ به بوشهر دارد انتظار است همکاری مجموعه استان بوشهر با شرکت والفجر بیشتر شود.

سجده بیان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در سال ۹۶، هزینه شناور مسیر خارگ - بوشهر روزانه ۱۲۶ میلیون ریال است و باید شرایط درآمد هزینه برای شناورها و سودآور بودن آن برای ما مشخص شود.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

کلمات کلیدی : حمل ونقل دریایی - برجام
نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir