بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 خرداد 1396      12:37

چین بزرگترین بازار هوایی جهان

آمارها نشان می دهد که منطقه آسیا و اقیانوس آرام بیشترین تقاضا را برای پروازهای مسافربری در سال های پیش رو خواهد داشت و چین در این میدان یکه تاز دیگر کشورها و بزرگترین بازار هوایی دنیا خواهد بود.

اقتصاد ایرانی: برآوردها حاکیست که هر ۱۵ سال ترافیک هوایی دو برابر می شود و تا سال ۲۰۳۶ میلادی نیز شمار مسافران نیز سه برابر خواهند شد.

در صورتی که این آمار دقیق باشد، به این ترتیب از هم اکنون تا آن سال نزدیک به ۳۵ هزار فروند هواپیمای جدید دیگر باید به پرواز درآید.
به گزارش ایرنا، شرکت هواپیما سازی ایرباس در گزارشی که روزنامه «مردم» ارگان حزب حاکم چین به تازگی منتشر کرده، پیش بینی کرده است که ارزش این هواپیماها نزدیک به پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد دلار خواهد بود.
این شرکت همچنین پیش بینی کرده تا سال ۲۰۳۶ میلادی کشورهای چین، هند و آمریکای لاتین با شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت بیش از نیمی از تقاضای پروازهای مسافربری دنیا را به خود اختصاص دهند و با توجه افزایش تقاضا در کشورهای مختلف، دنیا به ۵۳۰ هزار خلبان و ۵۵۰ هزار مهندس پرواز نیاز خواهد داشت که سهم چین در این بین پنج هزار و ۳۶۳ فروند هواپیمای جدید است.
چین هم اکنون دارای حدود ۵۰ درصد هواپیماهای بزرگ جهان است که بیش از ۱۰۰ صندلی دارند و در ۲۰ سال آینده، چین به بزرگترین کشور خریدار هواپیما در جهان تبدیل می شود.
 
کارشناسان اعلام کرده اند که رشد مستمر اقتصادی و تسریع روند شهری شدن یکی از علل عمده توسعه سریع صنعت هواپیمایی در چین به شمار می رود.
خطوط هوایی چین هم اکنون در مجموع بالغ بر ۹۰۰ فروند هواپیما دارد که از هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷، ۷۴۷، ۷۵۷، ۷۶۷، ۷۷۷ گرفته تا ایرباس ۳۰۰، ۳۱۰، ۳۱۹، ۳۲۰، ۳۲۱، ۳۳۰، امبرائر ERJ-۱۴۵ و مک دانل داگلاس MD-۸۲ و MD-۹۰ در آن مشاهده می شود.
بر اساس گزارش سازمان هواپیمایی غیرنظامی چین نیز، این کشور در سال 2015 میلادی، با رشد ۳۰ درصدی در ظرفیت مسافربری هوایی و رشد خطوط جدید پروازهای بین المللی، رکورد جدید تاریخی از خود بر جای گذاشت و به دومین سیستم حمل و نقل هوایی جهان تبدیل شد.
این در حالیست که چین تا پایان سال گذشته، با ۱۱۸ کشور دیگر توافقنامه حمل و نقل دو جانبه امضا کرد تا هواپیماهای ۲۰ شرکت چینی به ۱۳۸ شهر در ۵۳ کشور و هواپیماهای ۱۲۹ شرکت خارجی از ۱۲۶ شهر نیز به ۵۷ شهر چین پرواز کنند.
همین موضوع باعث شده تا شرکت های هواپیمایی داخلی چین به دلیل گرایش مردم در استفاده از هواپیما برای مسافرت، رقابت شدیدی در خرید انواع هواپیماهای مسافربری پیشرفته و بستن قراردادهای هنگفت با یکدیگر داشته باشند.
کشور چین در مجموع ۱۴۷ فرودگاه دارد که از این تعداد ۲۲ عدد از آنها قابلیت نشست و برخاست هواپیماهایی مانند بوئینگ ۷۴۷ و بوئینگ ۷۷۷ را دارا هستند.
سه فرودگاه بزرگ این کشور به عنوان مراکز ملی و منطقه ای شناخته می شوند که عبارتند از فروگاه بین المللی پکن (BCIA) در پایتخت، فرودگاه «پودونگ» در شانگهای و فرودگاه «بایون» گوانگجو که از طریق این سه فرودگاه مرکزی، بالغ بر ۴۰ درصد از حجم کل مسافرین کشور چین طی سالهای گذشته جابجا شده اند.
دولت چین از سال ۲۰۰۸ سرمایه گذاریهای قابل توجه خود را در زیر ساخت های حمل و نقل آغاز کرد تا به این ترتیب پیامدهای منفی ناشی از بحران مالی جهانی را کمرنگ کند.
این کشور همچنین به منظور رسیدن به ایده بلندپروازنه در صنعت هوانوردی در نظر دارد تا سال ۲۰۲۰ شمار فرودگاه های غیرنظامی خود را به ۲۶۰ عدد برساند.
این فرودگاه ها تا پایان سال ۲۰۱۵ در مجموع ۲۰۷ عدد بود اما در سال ۲۰۱۵ فرودگاههای چین پذیرای ۹۱۰ میلیون مسافر شد و انتظار می رود این رقم در سال ۲۰۲۰ به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون و در سال ۲۰۲۵ به ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر افزایش یابد.
این در حالیست که چین با به پرواز در آوردن اولین هواپیمای مسافربری بزرگ تولید خود در اواسط اردیبهشت ماه سالجاری، به جرگه هفت کشوری پیوست که پیش از این اقدام به ساخت هواپیما کرده اند.
همچنین بر اساس گزارش ها، کشور چین دارای یک طرح برای رسیدن به آمریکا به عنوان بزرگترین بازار هوانوردی تجاری در جهان تا سال ۲۰۳۰ است.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

کلمات کلیدی : بازار هوایی جهان - چین
نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir