بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1396      13:59

فاصله راه‌آهن ایران با پیشرفته‌ترین راه‌آهن دنیا

مدیرعامل سابق راه‌آهن گفت: راه‌آهن ایران در بخش باری و لوکوموتیو تقریبا هم‌سطح دنیا است و از بقیه تکنولوژی‌های روز دنیا عقب نیست.

اقتصاد ایرانی: محسن پورسیدآقایی در خصوص این که راه آهن ایران چقدر با پیشرفته ترین راه آهن دنیا فاصله دارد اظهار داشت: حمل ونقل ریلی ابعاد مختلفی دارد. ما در برخی از ابعاد کاملا پیشرفته هستیم، اما در برخی از ابعاد خیر.

وی افزود: می توانم بگویم راه آهن ایران در بحث باری و لوکوموتیو تقریبا هم سطح دنیا است و از بقیه تکنولوژی های روز دنیا عقب نیست.

به گزارش خبرآنلاین، مدیرعامل سابق راه آهن تصریح کرد: در کار خط و ساخت خطوط، ابنیه و زیرسازی خطوط کاملا به روز هستیم و هم سطح دنیا هستیم. در برخی از بخش ها مثل سرعت قطارها خیلی عقب هستیم. در دو دهه اخیر در دنیا توجه زیادی به افزایش سرعت قطارهای مسافری شده است.

پورسیدآقایی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت است؟ عنوان کرد: خیر، ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است. مسیر ۸۰ کیلومتر در ساعت، فقط در یک بخش هایی در جنوب و شمال کشور است.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک سری از قطارهای مشهد ۱۴۰ و یک سری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می روند. در دنیا به طور معمول حداکثر سرعت را می گویند، نه متوسط سرعت را. مسیر تهران - مشهد به طور متوسط سرعت ۹۱ کیلومتر در ساعت است. منتها این سرعت در دنیا مطلوب نیست.

مدیرعامل سابق راه آهن متذکر شد: در دنیا مسیرهای پرترافیک بالای ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. یعنی ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، سرعت مطلوبی است که روی مسیرهای مسافری کار می کنند. خب ما تازه وضع مان در تهران - مشهد خوب بود، اما بقیه مسیرها سرعت روی ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است. این خوب نیست.

پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: در این بخش تکنولوژی مان خیلی عقب است.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir