بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1396      13:33

چینی‌ها؛ دست ‌و دل‌بازترین توریست‌ها

اقتصاد ایرانی: از آغاز سال ۲۰۱۶، چالش های پیش روی صنعت گردشگری، نسبت به سال های قبل گسترده تر شد. به گفته کارشناسان، نوسانات اقتصادی، بحران های سیاسی، کاهش و افزایش قیمت نفت، تشدید مرزبندی ها و محدودیت ویزا از مهم ترین موانع رشد گردشگری جهانی در سال ۲۰۱۶ بود. همچنین در سال های اخیر وحشت ناشی از تروریسم، بیش از پیش بر صنعت گردشگری سایه انداخته است. با وجود بروز این بحران ها و حتی چندین حمله تروریستی و نا آرامی های گسترده سیاسی، صنعت گردشگری از سال ۲۰۱۰ رشد ثابتی داشته است. آن طور که در گزارش ها نیز آمده، تعداد گردشگران جهانی در سال ۲۰۱۶ به ۱.۲ میلیارد نفر رسیده که این رشد منجر به افزایش مجموع هزینه گردشگران نیز شده است.
به گزارش تعادل، در تازه ترین گزارش سازمان جهانی گردشگری، میزان هزینه گردشگران بین المللی در کشورهای مقصد برآورد شده است.
در این گزارش، چینی ها به عنوان ولخرج ترین گردشگران معرفی شده اند. در سال ۲۰۱۶ هزینه گردشگران چینی نسبت به سال گذشته حدود ۱۲ درصد رشد داشته و این رشد چینی ها را در صدر فهرست پرخرج ترین گردشگران دنیا قرار داده است. طبق این گزارش، هزینه گردشگران چینی در کشورهای مقصد به ۲۶۱ میلیارد دلار رسیده که این رقم باعث شد چین در رتبه اول تامین گردشگر در جهان قرار بگیرد. رشد تعداد گردشگران در چین در سال۲۰۱۶، منجر به منفعت مقاصد گردشگری این کشور ازجمله ژاپن، کره جنوبی، تایلند و همچنین امریکا و اروپا شده است.
طبق این گزارش، پس از چین، امریکایی ها دومین تامین کننده گردشگر در جهان هستند. اصلی ترین بازارهای گردشگری این کشور، کانادا، مکزیک، بریتانیا، ژاپن و آلمان هستند. هزینه یی که در سال ۲۰۱۶ گردشگران امریکایی در مقاصد مختلف پرداخت کرده اند حدود ۱۲۲ میلیارد دلار برآورد شده که این رقم در مقابل سال ۲۰۱۵ حدود ۸ درصد افزایش داشته است.
طبق تحقیقات صورت گرفته هزینه های هتل در کشور مقصد، از بیشترین هزینه هایی است که گردشگران امریکایی پرداخت می کنند. پس از این دو کشور، آلمان از دیگر کشورهایی است که پرخرج ترین گردشگران را دارد. آن طور که در گزارش آمده، در سال ۲۰۱۶ هزینه هایی که گردشگران در کشورهای مقصد پرداخت کرده اند حدود ۸۱ میلیارد دلار بوده است. همان طور که در ابتدای گزارش اعلام شد، باتوجه به بحران های ایجاد شده در سطح جهانی هزینه های گردشگران افزایش یافته است. آلمان نیز نسبت به سال ۲۰۱۵ رشد ۵ درصدی را برای هزینه گردشگران خود به ثبت رسانده که این موضوع نشان دهنده افزایش تعداد گردشگران آلمانی است.
پس از برگزیت، گمانه زنی های بسیاری برای اقتصاد بریتانیا و تغییرات در روابط این کشور شده است. کارشناسان پیش بینی کرده اند که به دلیل پایین بودن ارزش پوند نسبت به دلار، ممکن است سفر برای بریتانیایی ها پرهزینه تمام شده و خدمات گردشگری نیز دستخوش تغییرات بسیاری شود. براساس گزارش به دست آمده، در سال ۲۰۱۶، مساله خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و افزایش احتمالی هزینه های سفر برای گردشگران این کشور، نتوانست مانع سفر بریتانیایی هایی شود؛ چراکه مبالغی که گردشگران بریتانیایی در این سال برای سفرهای خود هزینه کرده اند با رشد ۱۰ درصدی همراه بوده و به رقمی معادل ۶۴ میلیارد دلار رسیده است. گردشگران فرانسوی نیز حدود ۴۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ برای سفرهای خود به مقاصد مختلف دنیا، هزینه کرده اند. پس از فرانسوی ها، گردشگران کانادایی با هزینه ۲۹ میلیاردی در سال ۲۰۱۶، از پرهزینه ترین گردشگران بین المللی شناخته شده اند. البته برخلاف تمام کشورهای نام برده شده در این گزارش، کانادا هیچ رشدی نسبت به سال ۲۰۱۵ در هزینه های گردشگران نداشته است.
در ادامه این گزارش آمده که گردشگران کره و استرالیا، با ۲۷ میلیارد دلار هزینه در سال ۲۰۱۶، به عنوان دیگر گردشگران ولخرج در دنیا شناخته شده اند و در مقایسه با سال ۲۰۱۵ رشدی ۸ درصدی در هزینه های گردشگری برای خود به ثبت رسانده اند. گردشگران ایتالیا و هنگ کنگ نیز به ترتیب با پرداخت هزینه یی معادل ۲۵ و ۲۴ میلیارد دلار، از آخرین گردشگران پرخرج در این گزارش شناخته شده اند.
آن طور که در این گزارش مشخص شده، بیشتر کشورها با افزایش تعداد گردشگران روبه رو بوده اند که این موضوع منجر به افزایش هزینه آنها نسبت به سال های گذشته شده است. هزینه هایی که گردشگران در کشور مقصد می کنند، منجر به رشد اقتصادی و فرصت های شغلی در آن کشور می شود.

 


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir