اقتصاد ایرانی: مجمع جهانی اقتصاد در مطلبی می نویسد: انتظار می رود که دهه آینده سال های طلایی برای مصرف کنندگان باشد چون خریداران گزینه ها و کنترل های بیشتری در مقایسه با گذشته دارند.
این گزینه ها با آرایش های در حال رشدی از محصولات و خدماتی همراه هستند که اغلب برای نیازها و خواسته های خاصی ایجاد شده است. مصرف کنندگان همچنان خواستار ادامه شفافیت در کیفیت و قیمت ها در راستای گستره وسیعی از گزینه های دیگر است.
در مجموع، تجارب خرده فروشی بسیار الهام بخش، مهیچ و راحت بوده و به نیازهای در حال تغییر مشتریان وابسته است. سیر تکاملی در تقاضای مصرف، با نوآوری های فناوری دگرگون شونده همچنان به تغییرات اساسی کمک می کند. مرزهای خرده فروشی و سازندگان همچنان به تیرگی ادامه خواهد داد. این نیروها به ایجاد بسته کالاهای مصرفی و خرده فروشی منجر می شود که حجم تغییرات آن در ۱۰ سال آینده بسیار بیشتر از تغییراتی است که در ۴۰ سال گذشته با آن مواجه بوده است.
محرک کلیدی طی دهه آینده بر ایجاد درک عمیق و ارتباط با مشتریان بنا خواهد شد. این گزارش بر بازارهای توسعه یافته دیجیتالی تمرکز خواهد داشت.
محرک های موفقیت در این زمینه شامل چندین پارامتر هستند. ایجاد درک بزرگتر و ارتباط قدرتمندتر با مصرف کنندگان یکی از این پارامترها به شمار می آید. تطابق با تغییر فناوری ها نیز از دیگر پارامترها بوده و باز کردن قدرت مدل های تجاری دگرگون شونده در فضاهای دیجیتال و فیزیکی نیز از دیگر پارامترها به شمار می آید و تعریف مجدد و ایجاد قابلیت های آتی کلیدی نیز چهارمین عامل محسوب می شود.
اما فرصت های بزرگی که برای تجارت در دهه آینده بوجود می آید با چالش هایی نیز همراه می شود که برای موفقیت آمیز بودن فعالیت های تجاری باید برای آن راه حل هایی اندیشید.
یکی از این چالش ها هزینه زیاد و سختی اجرای فناوری های نوین است. سرعت آهسته تغییرات فرهنگی نیز می تواند به عنوان یکی دیگر از چالش ها معرفی شود و شرکای محدود بخش خصوصی و دولتی برای بررسی تاثیرات مستقیم اجتماعی این تغییرات نیز از جمله چالش ها به شمار می آید.
برای دریافت متن کامل گزارش اینجا را کلیک کنید.