بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 مرداد 1395      13:1

فناوری چالش اصلی برنامه راهبردی صنایع کشور

مدیر مرکز آموزش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از فناوری به عنوان چالش اصلی برنامه راهبردی صنایع کشور یاد کرد و گفت: این موضوع در اسناد بالادستی هم مورد تاکید واقع شده است.

اقتصاد ایرانی: عباس خالقی تبار با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی کشور در حوزه اقتصاد، ارتقای ارزش افزوده صنعت برای دستیابی به تراز جهانی مناسب است، گفت: افزایش سطح رقابت پذیری به عنوان اولین شرط لازم برای ورود به بازارهای جهانی با نگاه صادراتی است؛ ضمن اینکه شاه بیت دستیابی به مزیت رقابتی پایدار و ارتقای سهم صنعت از تولید ناخالص ملی، بهره گیری از فناوری های پیشرفته و نوین به شکل یکپارچه و هدفمند است که امکان تحقق چنین خواسته ای را فراهم می سازد.

به گزارش مهر، مدیر مرکز آموزش های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: فناوری هم به عنوان یک فرآیند و هم به عنوان خروجی دغدغه های اصلی و چالش های برنامه راهبردی در حوزه صنایع کشور مطرح است که در اسناد بالادستی به دفعات به آن اشاره شده است. البته این تحول در عرصه صنعت، تنها کارخانه ها را تحت تاثیر قرار نمی دهد، بلکه عموم بخش های جامعه کاربر آن هستند و این انقلاب جدید از رستوران ها گرفته تا خرده فروشی های بزرگ دنیا را در جهت تبدیل ساختار روندهای اجرایی به سیستم های خودکار و دیجیتال، ترغیب می کند.

وی تصریح کرد: صاحبان صنایع و مشاغل، پیشتازان در تجاری سازی و استفاده از عرصه علم و تکنولوژی در خدمت رسانی، اساتید و دانشجویان مخاطبین اصلی آن محسوب می شوند. بر این اساس، وزارت صنعت با بهره گیری از دستاوردهای عملیاتی پروژه های اروپایی که در قالب افق ۲۰۲۰ اروپا تعریف و پیاده شده است و در امتداد توسعه کاربردی فناوری های نوظهور، علاقمند به گسترش روابط و تبادل دانش و تجربه حاصل از نمونه های این گونه پروژه ها در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است.

خالقی تبار با اشاره به برگزاری اولین نشست تخصصی چهارمین انقلاب صنعتی در سیزده و چهارده مردادماه امسال گفت: برنامه هدفمند و مناسبی برای نشست چهارمین انقلاب صنعتی به منظور معرفی الگوی مذکور طراحی شده است که با حضور نمایندگانی از سوئیس، آلمان، ایتالیا، فرانسه و پرتغال و شرکتهای صاحب نام، کسب و کارهای کوچک و متوسط دانش بنیان و دانشگاه ها و موسسات تحقیقی اروپایی همراه خواهد بود. البته باید توجه داشت که امروزه بسیاری از کارها مانند درخواست تاکسی و جایابی در یک پرواز یا حتی خرید یک محصول، می تواند از راه دور انجم شود و این انقلاب چهارم در صنعت، راهگشای عصر مجازی و تحولات جدید است.

وی، آشنا شدن با واژگان و عوامل کلیدی موفقیت در پارادایم چهارمین انقلاب صنعتی را آشنا شدن با کارخانجات آینده و درک استراتژی های عملیاتی سازی صنعت در  چهارمین انقلاب صنعتی و آموزش از تجارب موجود در این حوزه عنوان کرد.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir