بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آذر 1394      14:6

تجارت با روسیه برنامه بلند مدت می خواهد

نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران-روسیه پیشنهاد داد:برای توسعه صادرات می توان شرکت مدیریت صادرات بازاری شکل بگیرد که تولیدکنندگان و صادرکنندگان در آن شریک باشند.

اقتصاد ایرانی: قدیر قیافه نائب رئیس اتاق مشترک ایران-روسیه با حضور در کافه خبر درباره شرایطی که در حال حاضر برای دو کشور ترکیه و روسیه به وجود آمده، اظهار داشت: اتفاقاتی که اخیرا بین ترکیه و روسیه افتاده موجب بروز مشکلاتی در روابط سیاسی این دو کشور و همچنین بر روابط اقتصادی این دو کشور شده است. به طوری که روسیه ورود کالاهای ترکیه ای را تحریم کرده است و ترکیه نمی تواند محصولات کشاورزی خود را به روسیه صادر کند.

به گزارش خبرآنلاین، قدیر قیافه با اشاره به مشکلات تاجران ایرانی در تجارت با روسیه و رفتار های نادرست برخی تجار گفت: «رفتار های غیر منسجم و رقابت های ناصحیح و ناسالم برخی تجار سبب شده تا تجارت ایران با روسیه تراز مثبت نداشته باشد.چرا که مجموعه ها با یکدیگر همکاری نمی کنند و این موضوع باعث می شود قیمت کالاهای ایران در بازارصادراتی به ضرر تولید کننده و صادر کننده باشد.»

او با بیان اینکه باید در بازار ها جایگاه طولانی مدت داشته باشیم، تصریح کرد: «باید نگاه بلند مدت داشته باشیم؛ متاسفانه ما سلطان سوزاندن فرصت ها هستیم.هنوز نتوانسته ایم از فرصت ها درست استفاده کنیم. از سویی برخی تجار با رفتارهایشان موجب افزایش قیمت خدمات در بازار شده و به صادر کنندگان و تولید کنندگان ضرر می رسانند.»

نایب رییس اتاق مشترک ایران- روسیه عنوان کرد: «واقعیت این است که بیش از یکسال است از تحریم های روسیه از سوی آمریکا و اروپا می گذرد، این فرصت خوبی برای تاجران ایران بود که بازار روسیه را تصاحب کند، اما این اتفاق نیفتاد.»

او با بیان اینکه مشکلات بسیاری در گسترش تجارت با روسیه وجود دارد، گفت: «از هر دو طرف نیاز به یک سری نرم افزار های قانونی است، مثلا کالای ایرانی گران تر از کالاهای کشور های دیگر ارائه می شود که باید حل شود. اما این مشکلات یک بخش است، بخش دیگر به خود تجار مربوط می شود. لازم است هم افزایی ایجاد شود،برای انی کار هم لازم است با برنامه ریزی و انسجام کار ها پیش بروید.»

قیافه تصریح کرد: «باید بپذیریم که اگر می خواهیم در بازار های خارجی حضور قدرتمند داشته باشیم،حتما نیاز است شرکت های کوچک حول یک محور جمع شوند و یک برند واحد ایجاد کنند.»


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir