بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : شنبه 14 شهريور 1394      13:22

انتخاب برندهای برتر با هدف الگوسازی ملی

اقتصاد ایرانی: مدیرکل دفتر امور بنگاه های سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه جهانی سازی تولید نیازمند برند های جهانی هم نیاز دارد، گفت: امسال برندهای برتر با هدف الگوسازی ملی و رویکرد جهانی شدن ارزیابی و برترین ها انتخاب می شود.

به گزارش رادیو اقتصاد؛ خانم گیتی توانا اظهار دشت: برند سازی برای حضور در بازارهای تجاری جهانی ضروری است و هدف ما در دوره جدید فقط معرفی برندهای برتر نیست بلکه باید اینها بتوانند خودشان را در المپیک تجارت جهانی نمایش دهند و جایگاه مناسبی هم کسب کنند.

وی افزود: سازمان توسعه تجارت ایران در دوره جدید می خواهد از مسیر توسعه برندها به گسترش بازار محصولات ایرانی در خارج از کشور برسد و به همین منظور شاخص های ما برای تعیین برندهای برتر با روندهای گذشته فرق می کند.

خانم توانا اظهار داشت: شاخص هایی که برای برندهای برتر در نظر گرفته ایم نشان دهنده توانمندی و قابلیت رقابت در فضای اقتصادی و تجاری شفاف و بدون تکیه بر رانت های اقتصادی و تجاری است و نشان می دهد که یک بنگاه تولیدی داخلی چقدر می تواند در شرایط نرمال اقتصادی خود را در بازارهای جهانی نشان دهد و سهم مناسبی از اقتصاد بین الملل را بدست آورد.

در دوره جدید 

معیارهای انتخاب برندهای برتر شامل میزان رشد فروش، میزان صادرات، کیفیت و استاندارد، فعالیت های توسعه ای در حوزه برند، شفافیت کسب و کار، مسئولیت اجتماعی و نوع مالکیت است.

خانم توانا با بیان اینکه معیارهای انتخاب برند برتر با نگاه صادراتی تعیین شده است، اظهار داشت: معیارها کشورهای پیشرو در زمینه انتخاب برند برتر بررسی شده است و در نهایت برای تعیین معیارها، الگوی مشخصی در نظر گرفته ایم.

سازمان توسعه تجارت، به استناد مصوبه هیأت دولت، به عنوان متولی حوزه سیاست گذاری، توسعه و ترویج برند در کشور در نظر دارد نسبت به انتخاب و معرفی برندهای برتر ملی در سال جاری (سال 1394) اقدام کند. این اقدام با توجه به اهمیت موضوع برند در موفقیت شرکت های تولیدی و خدماتی و نقش آن در افزایش سهم بازار به ویژه در عرصه های بین المللی و با هدف افزایش رقابت بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان داخلی در ایجاد برندهای قدرتمند ملی انجام می شود. اهداف سازمان توسعه تجارت ایران حمایت از ایجاد و توسعه برندهای ملی، گسترش فرهنگ برندسازی و مدیریت برند در بنگاه ها به ویژه در بازارهای صادراتی است.

برند یکی از ابزارهای بسیار مهم فروش و به ویژه صادرات در بنگاه ها محسوب می شود که می تواند به خلق ارزش افزوده بیشتری برای صاحبان برند منجر شود.

به هر حال برندی که شرکت ها در بازارهای مختلف معرفی می کنند یکی ازالزاماتی است که در کسب و کار مدرن باید مورد توجه قرار گیرد و شرکت ها باید نام و نشان مشخص خودشان را داشته باشند.

نام و نشان شرکت ها باید بازگوکننده اعتبار آنها و میزان تلاشی باشد که برای بهبود و نگهداری مشتریان خود انجام می دهند.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir