بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : شنبه 9 خرداد 1394      11:17

بدآموزی طرح توزیع یارانه نقدی چه بود؟

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی معتقد است که «تنها ضرر طرح توزیع یارانه نقدی این نیست که سالی ۴۰ هزار میلیارد تومان از پول کشور به هدر می‌رود و به توسعه صنعتی و رشد اقتصادی اختصاص نمی‌یابد، بلکه مشکل بزرگ‌تر، بدآموزی تلاش نکردن برای مردم است.»

اقتصاد ایرانی: در حالی حدود ۴ سال و نیم از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها می گذرد که اجرای این قانون نه تنها باعث اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور نشد، بلکه نتیجه ای جز عادت دادن مردم به دریافت یارانه ماهانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان نداشت؛ اتفاقی که استقراض از بانک مرکزی و ندادن حق تولید و صنعت کشور را در پی داشت.

به گزارش خبرآنلاین، در حال حاضر ادامه روند کنونی پرداخت یارانه نقدی از نگاه مقامات دولتی و صاحب نظران اقتصادی امکان پذیر نیست و حتی نسبت به آسیب های آتی آن به اقتصاد کشور هشدار می دهند؛ تا جایی که عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی تاکید داشته است: «تنها ضرر طرح توزیع یارانه نقدی این نیست که سالی ۴۰ هزار میلیارد تومان از پول کشور به هدر می رود و به توسعه صنعتی و رشد اقتصادی اختصاص نمی یابد، بلکه مشکل بزرگ تر، بدآموزی تلاش نکردن برای مردم است.»

به اعتقاد وی، «طرح توزیع یارانه نقدی سبب می شود چندین هزار میلیارد تومان دیگر علاوه بر آن ۴۰ هزار میلیارد تومان در آینده از منابع کشور خارج شود.»

وزیر راه و شهرسازی متذکر می شود: «انسان ذاتا دنبال راحت طلبی و آسایش است، بنابراین توزیع یارانه نقدی بین مردم این بدآموزی را با خود در پی دارد که ضررش از عدم تعادل بودجه بیشتر است.»

آخوندی که این موضوع را در همایش هماهنگی ارگان های دریایی عنوان می کرد، تاکید می کند: «طرح توزیع یارانه نقدی نتیجه تصمیمات عجولانه گذشته است.»

به گفته وی، «این طرح خام و ناپسند، بزرگ ترین مشکلی بود که اقتصاد ایران با آن مواجه و سبب بروز مشکل فراوانی برای تولید کشور شده است.»

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به تحریم ها اشاره کرد و از احتمال رفع تحریم ها در آذرماه سال جاری خبر داد. به گفته وی، «این موضوع تازه آغاز راه است و اگر بتوانیم تا اعمال استراتژی بعد از تحریم پیش رویم، می توان شاهد اتفاق خوبی در کشور بود.»

آخوندی با بیان این که امیدوارم تعامل ما و ۱+۵ طبق برنامه و تدابیر کشور به نتیجه برسد، تصریح می کند: «باید دید پس از لغو تحریم ها چه اتفاقی رخ می دهد. به عنوان مثال، لاینرهای کشتیرانی بزرگ دنیا به جای اینکه به بنادر جنوب خلیج فارس بروند، مستقیم به بنادر ایران می آیند؟»

وی توضیح می دهد: «در حال حاضر کشتی های اقیانوس پیما و فیدری به جنوب خلیج فارس می روند و پس از تخلیه کالا به کشتی ها کوچک تر، کانتینرها را به بنادر ایران حمل می کنند، اما اگر تحریم ها لغو شود، این کشتی ها مستقیم به ایران می آیند و همه این بازی ها به هم می خورد.»

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان می کند: «در سال گذشته هیچ لاینر بین الملل بزرگی مستقیم به ایران ورود نمی کرد، اما امسال تا به حال هشت لاینر جهانی مستقیم به ایران می آیند و با کشتیرانی ایران رقابت می کنند. آیا ما می توانیم به آنها بگوییم که می خواهیم از کشتیرانی داخلی حمایت کنیم و شما به ایران نیایید، بنابراین لغو تحریم ها تازه آغاز راه است.»


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir