بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1393      15:15

چرا بازار تلفن‌همراه در حال ایجاد تغییرات گسترده در چین است؟

رشد ۵۷ میلیون نفری کاربران اینترنت تلفن همراه سریعتر از (رشد) کاربران اینترنت بود که نشان می دهد، بزرگترین بازار اینترنت جهان در حال تغییر مسیر بسمت تلفن همراه است

اقتصاد ایرانی: بر اساس گزارش سال ۲۰۱۴ مرکز اطلاعات شبکه اینترنت چین (CNNIC)، جمعیت ۶۴۹میلیون نفری کاربران اینترنت  و بازار تلفن همراه این کشور بسرعت در حال رشد هستند. رشد ۵۷ میلیون نفری کاربران اینترنت تلفن همراه سریعتر از (رشد) کاربران اینترنت بود که نشان می دهد، بزرگترین بازار اینترنت جهان در حال تغییر مسیر بسمت تلفن همراه است.

چین دارای بزرگترین جمعیت کاربران تلفن همراه هوشمند است؛ ۵۵۷ میلیون نفر از مردم این کشور از تلفن همراه خود برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند. بر اساس گزارش CNNIC تعداد افرادی که از طریق تلفن همراه در اینترنت گشت و گذار می کنند، برای نخستین بار از تعداد کاربران اینترنت از طریق رایانه بیشتر شد؛ این بدان معناست که تلفن همراه به ابزار اصلی برای اتصال به اینترنت تبدیل شده است.

همچنین در تحقیقات CNNIC مشخص شد که ۹۰.۶ درصد صاحبان تلفن همراه از یک نرم افزار پیام رسان برای مدیریت پول ها، رزرو تاکسی و حتی سرمایه گذاری پول استفاده می کنند؛ در مجموع، بازار تلفن همراه هوشمند افزایش سریع در نوآوری در سایر بخش ها را هدایت می کند.

بعنوان مثال نوآوری های اخیر در پرداخت با تلفن همراه و بانکداری همراه، بانکداری سنتی چین و مدل های مدیریت پول را دچار چالش کرده است. در سال ۲۰۱۴ استفاده از نرم افزارهای پرداخت توسط تلفن همراه با رشد ۷۳.۲ درصدی مواجه شد، درحالیکه نرم افزارهای بانکداری با تلفن همراه نیز رشد ۶۹.۲ درصدی را تجربه کردند. فعالیت های مالی جدید شرکت های اینترنتی احتمالا با پیشرفت های بیشتری مواجه می شود که سیستم مالی چین را کارآمدتر می کند.

جریان کم سابقه ای از سرمایه بسمت پروژه های نوپا (start-up) سرازیر شده اند. سرمایه گذاران در سال ۲۰۱۴ رقم ۱۵.۵ میلیارد دلار در معاملات سرمایه گذاری کردند که بیش از دو برابر رکورد قبلی – ۷.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱ – و بیشترین میزان از زمانی است که VentureSource از سال ۲۰۰۶ شروع به جمع آوری اطلاعات در چین کرده است.

همانطور که انتظار می رفت، کسب و کار متمرکز بر مصرف کنندگان تلفن همراه باعث افزایش سرمایه در سال ۲۰۱۴ شد. در صدر این فهرست شرکت تولیدکننده تلفن همراه هوشمند شیائومی (Xiaomi) قرار داشت که ۱.۱ میلیارد دلار سرمایه جدید در آخرین مرحله کمک مالی دریافت کرد. مدل تجارت شیائومی ذاتا تلفن همراه است و موفقیت بزرگ آن تاحد زیادی بدلیل بازاریابی از طریق طرفداران شبکه های اجتماعی و پیام های تلفن همراه، فروش آنلاین و اجتناب از بازاریابی سنتی و هزینه کردن برای تبلیغات است.

در آخرین دور از جمع آوری کمک مالی، میزان سرمایه سیاومی به ۴۵ میلیارد دلار رسید که آن را به با ارزش ترین شرکت نوپا در جهان تبدیل کرد که فراتر از خدمت کرایه خودرو uberin آمریکا است.

این دگرگونی و تغییر مسیر بسمت تلفن همراه همچنین باعث اختلال در صنایع سنتی در چین شده است. باوجود ایجاد در طول شهرنشینی اخیر در چین، تعداد زیادی مرکز خرید ایجاد شده اند، خرده فروشی آنلاین تهدیدی برای خرده فروشی سنتی محسوب می شود. بازار فروش می تواند با ارائه خدمات ویژه، ایجاد طرح های بزرگ یا پیوستن به بازار تلفن همراه از طریق یکپارچه سازی آنلاین به آفلاین (O2O)، تغییراتی را انجام دهد. نشانه هایی وجود دارند که تغییر بسمت تلفن همراه روندی پرشتاب و غیرقابل برگشت را در پیش گرفته است.

منبع: مجمع جهانی اقتصاد


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir