بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : شنبه 13 دى 1393      13:18

نگاهی به اقتصاد موبایل در هند

هند بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر تلفن همراه دارد.انقلاب موبایل هند منافع زیادی برای این کشور به همراه دارد، با این حال موانع قابل توجهی در برابر سطوح بالاتر پذیرش موبایل وجود دارد.

اقتصاد ایرانی: پیشرفت ها در فناوری موبایل، فرصت های جدیدی برای بسیاری در سراسر جهان ایجاد کرده است. هند با انفجار استفاده از موبایل روبرو بوده و بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر تلفن همراه دارد که این کشور را به دومین بازار بزرگ در حوزه ارتباطات تلفن همراه و مشترکین تبدیل کرده است. انقلاب موبایل هند منافع زیادی برای این کشور به همراه دارد، با این حال موانع قابل توجهی در برابر سطوح بالاتر پذیرش موبایل وجود دارد.

فرصت های زیادی برای هند در حوزه موبایل وجود دارد؛ حدود ۷۰ درصد جمعیت هند در مناطق روستایی ساکن هستند و فناوری تلفن همراه، یک پلت فرم قابل استفاده برای برقراری ارتباط این مناطق دور افتاده با شبکه اینترنت فراهم می کند. جمعیت جوان هند – حدود ۶۵ درصد جمعیت زیر ۳۵ سال هستند – از رشد استفاده از موبایل حمایت خواهند کرد.

موانع نوآوری در هند:

  • زیرساخت، چالش بزرگی برای هند است؛ این کشور به نسل سوم شبکه اینترنت وابسته است و در حال حاضر بدنبال انتقال به فناوری نسل چهارم است. شبکه هایی با ظرفیت پایین تر، یک چالش در موفقیت تجارت الکترونیک محسوب می شوند.
  • دسترسی به سرمایه اولیه نیز یک موضوع مهم است؛ بطور معمول کارآفرینان هند، کمک مالی را از دوستان و خانواده جمع آوری می کنند و متأسفانه منابع دیگر سرمایه، کمیاب هستند.
  • اپراتورهای شبکه تلفن همراه دارای یک انحصار عملکرد از زمان ایجاد اقتصاد موبایل در هند هستند؛ بوروکراسی و عدم شفافیت، حرکت را برای تجارت و مصرف کنندگان دشوار کرده است.
  • امنیت آنلاین، نگرانی بزرگی برای کاربران در هند ایجاد کرده است و آنها خواستار اطمینان از محرمانه و خصوصی ماندن اطلاعات هستند.

سیاست های هوشمند برای ترویج اقتصاد موبایل در هند:

  • ساخت پلت فرم تجارت موبایل هند می تواند اقتصاد این کشور را تقویت کند. اکثر معاملات بصورت نقدی انجام می شوند که هزینه زیادی را به تأمین کنندگان تحمیل می کند؛ (توسعه اقتصاد موبایل) به ترویج انواع مختلف تجارت و بطور کلی به اقتصاد کمک می کند.
  • سیاست گذاران باید مردم را تشویق به پس انداز پول های خود در بانک کنند؛ نرخ پس انداز در هند بسیار بالا است و این نقدینگی می تواند به توسعه زیر ساخت مالی شبکه موبایل کمک کند.
  • بهبود زیرساخت برای حمایت از انتقال به نسل چهارم فناوری موبایل باید به یک اولویت تبدیل شود؛ بهبود زیرساخت، پهنای باند مورد نیاز برای حمایت از تراکنش (مالی) از طریق موبایل را در اختیار اپراتورهای شبکه تلفن همراه قرار می دهد.

اوایل دسامبر مرکز نوآوری فناوری، نشست موبایل را با هدف بحث درخصوص تأثیر موبایل بر اقتصادهای نوظهور و فرصت های جهانی برگزار کرد. در سطح جهانی، پذیرش موبایل یک نیروی وحدت بخش است، اما محلی سازی اقتصاد موبایل برای رشد دراز مدت و پایدار هند بسیار ضروری است. تلفن همراه می تواند امکان برقراری ارتباط جمعیتی که به حاشیه (دورافتاده) رانده شده اند را فراهم کند و سیاست گذاران باید افرادیکه در حال حاضر فاقد دسترسی به خدمات مالی سنتی هستند را در اولویت (دسترسی به شبکه موبایل برای انجام خدمات مالی) قرار دهند.

منبع: بروکینگز


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir