بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آذر 1393      11:31

آغاز مذاکره نعمت‌زاده با خارجی‌ها

مذاکرات وزیر صنعت، معدن و تجارت با خودروسازان و قطعه سازان خارجی در تهران آغاز شده، ضمن اینکه مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از انتخاب یک شریک غیرآسیایی برای صنعت خودرو ایران خبرداده است.

اقتصاد ایرانی: هاشم یکه زارع در دومین همایش بین المللی صنعت خودرو با بیان اینکه با نهایی شدن قیمت خودروی رنو، این خودرو به زودی به بازار عرضه خواهد شد، گفت: پیکاب ال ۹۰ به زودی به بازار عرضه می شود، ضمن اینکه ۱۲ بدنه جدید نیز در سال های آتی توسط مهندسان ایرانی تولید خواهد شد.

به گزارش مهر، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در سال ۲۰۰۳ ایران خودرو ۴۳۵ هزار دستگاه تولید کرد که در سال ۲۰۱۱ به ۷۶۰ هزار دستگاه رسید، در حالی که برای سال ۹۳، تولید ۶۰۰ هزار دستگاه در دستور کار قرار گرفته است که سهم ۵۰ درصدی ایران خودرو از هدفگذاری تولید خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در برنامه تولید ۳ میلیون دستگاه خودرو در ۱۴۰۴ هدفگذاری ما این است که سهم ۶۰  درصدی را به خود اختصاص دهیم، این در حالی است که با تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاهی که امسال تولید می شود، صنعت خودروی ایران در جایگاه پانزدهم جهانی قرار خواهد گرفت، اما تاکید ما بر این است که بتوانیم رتبه خود را در تولید صنعت خودروی جهانی، تک رقمی کنیم.

به گفته یکه زارع، تمرکز ما امسال بر روی کیفیت، خدمات پس از فروش، صادرات و توسعه محصول است تا بتوانیم آسیپ پذیری صنعت خودروی ایران از تحریم ها را به حداقل برسانیم، این در حالی است که ۲۲۰ هزار دستگاه خودرو از سوی ایران خودرو به سایر کشورهای دنیا صادر شده است که به منظور پشتیبانی از این محصولات، ۱۳۵ نمایندگی ارایه خدمات پس از فروش در این کشورها راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت: بهمن سال آینده، اولین موتور دیزلی را به بازار عرضه خواهیم کرد که ۳۰ درصد کاهش مصرف سوخت و ۲۵ درصد کاهش آلایندگی را در پی خواهد داشت.

یکه زارع گفت: دنبال این هستیم که به عنوان شریک چهارم ایران خودرو، یک شرکت غیرآسیایی را داشته باشیم؛ اما هم اکنون با رنو، پژو و سوزوکی در حال کار هستیم. ضمن اینکه تا بهمن سال آینده نیز اولین پلت فرم ایران خودرو را نهایی خواهیم کرد، البته پلت فرم به این معنا نیست که بدون تعریف قوای محرکه و دستیابی به ساخت آن، امکان پذیر باشد، بر این اساس پلت فرم ما بر روی قوای محرکه و سایر مشخصات آن مربوط به شرکت ایران خودرو است، در مورد دومین پلت فرم نیز در حال انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی هستیم و امیدواریم بتوانیم خودروهای مدنظر خود را بر روی این پلت فرم تولید کنیم.

وی اظهار داشت: روی گیربکس اتوماتیک نیز با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مشغول به کار شده ایم، ضمن اینکه رسیدن به تولید خودروهای برقی و هیبریدی، نیز در دستور کار قرار گرفته است، بر این اساس ظرف ۱.۵ سال آتی اولین خودروهای برقی را در تیراژ ۱۰۰ هزار دستگاه در شهرهای بزرگ کشور روانه بازار کنیم.

یکه زارع گفت: در شراکت با شرکتهای خارجی، به دنبال جوینت ونچر با سرمایه گذاری ۵۰-۵۰ هستیم و سهم ۳۰ درصدی صادرات نیز در نظر گرفته ایم، با یکی از شرکت هایی که در حال همکاری هستیم، به توافقات خوبی رسیده ایم که امیدواریم آثار مثبت آن به زودی نمایان شود. برای همکاری مناسب با شرکت های خارجی، نیازمند این هستیم که محصول خود را داشته باشیم، البته به دنبال این نیستیم که آنچه در گذشته اتفاق افتاده است را تکرار کرده و به سمت مونتاژ کاری پیش رویم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، در بخش طراحی ظاهری خودرو و طراحی بدنه، اخبار خوبی را به زودی اعلام خواهیم کرد، بر این اساس سه شرکت خصوصی طراحی بدنه خودرو با همکاری ایران خودرو به زودی تاسیس خواهد شد و تضمین خواهیم کرد که حداقل ۵ سال کار برای آنها داشته باشیم، البته مشاور خارجی نیز برای دستیابی این شرکتها به دانش طراحی خودرو خواهیم گرفت.

وی افزود: در بخش قالب سازی نیز ایران ضعف دارد که بدنبال این هستیم که ۵ قالب ساز جدید با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در ایران ظرف سه سال آتی تاسیس شود که بر این اساس ایران خودرو با حضور مشاوران خارجی، از این قالب سازان حمایت خواهیم کرد، ضمن اینکه ۵ سال محصولات این شرکت ها را خریداری خواهیم کرد و تضمین می کنیم.

یکه زارع گفت: در مجموعه تعلیق نیز برای پیگیری تنوع محصول، نیازمند ۵ شرکت خصوصی طراحی هستیم که حداقل ده شرکت جدید نیز نیاز است به صورت قطعه سازی تاسیس شود یا شرکت های قطعه سازی موجود، کار خود را گسترش دهند، در موتور و گیربکس نیز سیاست ما این است که مونتاژ موتور و گیربکس را خود انجام دهد. در این بحث پیش بینی ما این است که حداقل ۵ شرکت جدید تاسیس شود و یک شرکت دیگر نیز همانند چرخشگر و نیرومحرکه نیز باید ایجاد شوند تا به ظرفیت های مورد نیاز ما پاسخ دهند، درموتورسازی نیز ده شرکت قطعه ساز جدید باید ایجاد شود.

وی افزود: از نظر تریم، در ایران شرکت های خوبی وجود دارند که باید تقویت شده و در مباحث طراحی وارد شوند، در بخش آپشن و تست نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت یک شرکت تست آزمون جاده ای را تقویت می کند.

آغاز مذاکره نعمت زاده با خارجی ها

محمدرضا نعمت زاده در حاشیه این همایش، مذاکراتی نیز با خودروسازان خارجی و نمایندگان قطعه سازان دنیا انجام داد.

ایران بازار جذاب خودروسازان خارجی

همچنین ساسان قربانی نیز از افزایش بیش از ۷۰ درصدی تولید خودرو در یکسال اخیر خبرداد و گفت: علیرغم تمام محدودیتهای جهانی که پیش روی صنعت خودرو ایران و اقتصاد کشورمان قرار گرفته است، اما نقشه راه صنعت خودرو به گونه ای ترسیم شده است که می خواهیم شرکای جدیدی را در صنعت خودرو برای خود برگزینیم.

دبیر شورای سیاستگذاری خودرو افزود: شرکای خارجی خودروسازان ایرانی تمایل به سرمایه گذاری در صنعت خودرو و قطعات دارند و امروز نیز راهبردهای توسعه صنعت خودرو برای کشورهای مختلف دنیا که علاقمند به سرمایه گذاری در صنعت خودرو ایران هستند، تشریح خواهد شد.

وی تصریح کرد: در صنعت خودرو ایران مزایای عمده ای وجود دارد که برای سرمایه گذاران خارجی نیز جذابیت دارد. ضمن اینکه خودروسازان توانمندی در کشور وجود دارند که می توانند شرکای خوبی برای خارجی ها باشد.

قائم مقام پژو: محصولات جدید در ایران تولید می کنیم

همچنین در این مراسم، کومار، قائم مقام پژو سیتروئن گفت: ارتباط ما با صنعت خودروی ایران، تاریخی و طولانی است و تمایل داریم که این ارتباط را نیز ادامه دهیم

وی افزود: ما با استفاده از فناوری روز، حضور خود را در ایران مستحکم تر خواهیم کرد، در این میان نیز مذاکرات زیادی را با شریک خود در ایران داشته ایم، اما علاقمندیم که محصولات جدید خود را در ایران معرفی و تولید کنیم.

به گفته کومار، در آینده و در اسرع وقت، محصولات جدیدی را در ایران تولید خواهیم کرد.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir