بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 مرداد 1393      11:31

راه‌اندازی امضای دیجیتال در دستور کار

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری در وزارت راه وشهرسازی اعلام کرد: راه‌اندازی امضای دیجیتال در دستور کار است تا همه دبیرخانه‌های الکترونیکی و اتوماسیون‌های اداری به مرکز اتصال دیجیتال متصل شده و هر تراکنش الکترونیکی یا موبایلی امضای الکترونیکی خود را از مرکز هوشمندسازی نهاد ریاست جمهوری دریافت کرده و اصالت آن حفظ شود.

اقتصاد ایرانی: معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری در وزارت راه وشهرسازی اعلام کرد: راه اندازی امضای دیجیتال در دستور کار است تا همه دبیرخانه های الکترونیکی و اتوماسیون های اداری به مرکز اتصال دیجیتال متصل شده و هر تراکنش الکترونیکی یا موبایلی امضای الکترونیکی خود را از مرکز هوشمندسازی نهاد ریاست جمهوری دریافت کرده و اصالت آن حفظ شود.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، مرتضی بانک که امروز سه شنبه در سی و هفتمین اجلاس دبیرخانه های سازمان ها و دستگاه های اجرایی در سالن شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی سخن می گفت، با بیان اینکه در 17 سالی که از اجرای دولت الکترونیک در نهاد ریاست جمهوری می گذرد فقط به میزان 17 درصد این فرآیند در دولت گذشته عملیاتی شد که در دولت یازدهم به 74 درصد ارتقا یافت، اظهار داشت: برای به کارگیری امضای دیجیتال در چرخه اسناد مالی دولت نیز قدم هایی برداشته شده است.
وی با بیان اینکه در جایگاه نهاد ریاست جمهوری متصدی راهبری روابط دولتی و حاکمیتی هستیم و هوشمندسازی دبیرخانه ها قابلیت ردیابی و نظارت عام را فراهم می آورد، گفت: همه سطوح سازمانی از مدیران ارشد تا کارکنان رده پایین را با آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطاتی و به روز رسانی اطلاعات تغییر کرده و زمینه این امر را بیش از پیش فراهم می کنیم تا زمینه تحقق دولت دانا به طور گسترده فراهم شود.
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه هوشمندسازی یک ضرورت است و نه یک تشریفات؛ از مهم ترین اقدام در این زمینه پیاده سازی اصل کاغذ تا حد امکان در جریان بروکراسی اداری و دیجیتالیزه شدن است، بیان کرد: از مهم ترین مزایای اجرای صحیح پروژه های دولت الکترونیک، دولت همراه، دولت هوشمند و در یک کلام دولت دانا می توان به مواردی نظیر کاهش بروکراسی اداری، توسعه کمی و کیفی خدمات فعلی، گسترش زمان و مکان ارائه خدمات، بهینه کردن فرآیندها، کاهش ترافیک و رفت و آمد در سطح شهر، کاهش فساد اداری و حکومتی و ایجاد شفافیت بر عملکرد سازمان ها اشاره کرد.
وی در اشاره به اینکه برنامه پنجم توسعه کشور در زمینه خدمات الکترونیک هدف گذاری شده است، گفت: در مورد دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک، آموزش الکترونیک، سلامت الکترونیک و سامانه های پایه و مبنایی برنامه ها ارائه شده است.
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه تجارب جهانی براین موضوع تاکید ویژه ای دارند که باید قوانین و مقررات هم به تناسب تغییر کند، بیان کرد: در گزارش سازمان ملل در سال 2012 پس از بررسی وضعیت دولت الکترونیک در کشورهای مختلف نتیجه گیری شد که دولت ها باید در کنار توسعه خدمات برخط، ماموریت سازمان های خود و مقررات موجود از نو از دریچه دولت الکترونیک بازنگری کند.
بانک با بیان اینکه تمرکز اصلی دولت ها باید بر ایجاد نهادهای لازم در یکپارچه شدن سازمان های دولتی با یکدیگر و ایجاد درگاه واحد ارائه خدمات به شهروندان در تمام زمینه ها باشد، اظهار داشت: نگاه غلط به دولت الکترونیک این است که دولت الکترونیک تنها به معنی راه اندازی سامانه های برخط و اتصال فیزیکی سازمان ها به یکدیگر باشد.
همچنین توزیع روزنامه کاغذی در نهاد متوقف شده است، افزود: راه اندازی امضای دیجیتال در دستور کار است تا همه دبیرخانه های الکترونیکی و اتوماسیون های اداری به مرکز اتصال دیجیتال متصل شده و هر تراکنش الکترونیکی یا موبایلی امضای الکترونیکی خود را از مرکز هوشمندسازی نهاد ریاست جمهوری دریافت کرده و اصالت آن حفظ شود؛ برای به کارگیری امضای دیجیتال در چرخه اسناد مالی دولت نیز قدم هایی برداشته شده است.
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه با تلاشی که از قبل آغاز شده است در حال حاضر 8 هزار 388 دستگاه دولتی در سراسر کشور به شبکه دولت متصل هستند، گفت: امیدواریم با پیگیری های انجام شده الکترونیکی شدن مکاتبات را با استفاده از این شبکه به حداکثر برسانیم.
بانک تصریح کرد: موضوع دیگر قابل ذکر را ه اندازی GSB است و وظیفه آن تبادل اطلاعات الکترونیک بین دستگاه های دولتی است که این کار را با سازمان بازنشستگی و نیز سامانه کثورات شاغلی شروع کرده ایم و پس از آن کار را با سازمان ها ثبت احوال، ثبت احوال و شرکت پست ادامه خواهیم داد. همچنین سایت هم اندیشی دولت دانا راه اندازی شده است که در هفته گذشته همزمان با برگزاری همایش نظام اداری الکترونیکی در 21 مرداد این حرکت سازنده به کمک دولت و دانشگاهیان انجام شد.
سی و هفتمین اجلاس دبیرخانه های سازمان ها و دستگاه های اجرایی در سالن شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه و دیگر مسئولان و مدیران امروز سه شنبه برگزار شد. این اجلاس دارای چهار کمیته تخصصی در زمینه های آموزش، بهبود فرایندها، فناوری اطلاعات و راهبری مکاتبات و اسناد دارد.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir