اقتصاد ایرانی: به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، حسن رضوانی با اشاره به نظارت مستمر رگولاتوری بر عملکرد و کیفیت سرویس ارائه شده از سوی اپراتورها گفت: بررسی و ارزیابی های انجام شده از وضعیت و تناسب پهنای باند تامین و عرضه شده از سوی شرکت های مخابرات استانی نشان می دهد در این ده استان فروش پهنای باند اینترنت شرکت مخابرات ایران بیش از حد مجاز بوده و این موضوع کاهش کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان را در این استان ها در پی داشته است.
وی در تشریح اقدامات رگولاتوری در این خصوص اظهار کرد: در این زمینه تذکر و اخطارهای لازم برای افزایش پهنای باند و توقف فروش سرویس به مشتریان جدید تا زمان ارتقاء پهنای باند شرکت های مخابرات استانی داده شده است و این شرکت ها به منظور جلوگیری از ضرر و زیان به مشتریان، در حال پیگیری ارتقاء پهنای باند و بهبود کیفیت سرویس خود هستند.
رضوانی افزود: شرکت های مخابرات استانی موظفند ضمن ارتقاء پهنای باند و کیفیت سرویس ارائه شده، خسارت ایجاد شده برای مشترکین فعلی را مطابق توافقنامه سطح خدمات (SLA) پرداخت کنند.
به گزارش تسنیم، معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری درباره پاسخگویی به نیاز متقاضیان سرویس های اینترنت پرسرعت در این استان ها تاکید کرد: با توجه به وضعیت فعلی پهنای باند شرکت مخابرات ایران در استان های نام برده شده، به متقاضیان توصیه می شود تا زمان رفع مشکلات موجود و افزایش کیفیت سرویس از سوی شرکت مخابرات ایران و اعلام رسمی رفع مشکل از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از خدمات سایر دارندگان پروانه در این استان ها استفاده کنند.
او خاطر نشان کرد: نامناسب بودن شرایط، در اختیار نداشتن امکانات لازم جهت ارائه خدمات به متقاضیان جدید و ادامه فروش خدمات به بهانه عدم همکاری سایر شرکت ها با شرکت مخابرات ایران قابل قبول نبوده و شرکت های مخابرات استانی می بایست پس از رفع مشکلات و ایجاد شرایط مطلوب نسبت به توسعه خدمات خود و جذب مشتری جدید اقدام کنند.