بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 خرداد 1393      11:33

تدابیر جدید ایران خودرو برای رفع چالش‌های ثبت نام اینترنتی

اقتصاد ایرانی: معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با بیان اینکه ایران خودرو تدابیری را برای رفع مشکلات مردم در ثبت نام های اینترنتی بکار خواهد گرفت، گفت: هیچ نمایندگی مجوز افزایش قیمت و عرضه محصولات با قیمت های بالا را ندارد.

به گزارش تسنیم عبدالله بابایی معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو و قطعات یدکی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این شرکت خودروساز در طول سال های اخیر با بحرانهای زیادی در افزایش خط تولید خود روبه رو بوده است، اظهار داشت: ایران خودرو در سال 91 و 92 مشکلات مالی بسیاری را پشت سر گذاشت که خوشبختانه با بکار گیری امکانات این معضلات در حال برطرف شدن و افق روشنی پیش روی شرکت بوجود آمده است.

وی با بیان اینکه با بهبود فضای تولید خودرو از شرمندگی مشتریان خود بیرون خواهیم آمد، افزود: در صددیم با افزایش سطح تولید و توزیع مناسب خودرو در بازار رضایت مشتریان خود را کسب کنیم.

بابایی در پاسخ به این پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه این شرکت خودرو سازی چه برنامه ای برای مدیریت قیمت خودرو و کسب رضایت مشتریان بکار می گیرد، گفت:خودروسازان برای کسب رضایت مصرف کننده باید شرایطی را ایجاد کنند که امکان خرید آسان برای مصرف کنندگان بوجود آید. اما تولیدکنندگان هم نمی توانند محصولات خود را کمتر از قیمت تمام شده به بازار عرضه کنند.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با اشاره به اینکه البته برای آنکه حداقل آسیب در قیمت خودرو به مشتریان ایجاد شود پیشنهادات  مختلفی را برای تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار اعلام کرده ایم، تصریح کرد: با افزایش تیراژ و اجرای تعهدات خود در قبال مصرف کنندگان تا حد امکان مانع افزایش هزینه های تولید خواهیم شد.

بابایی با اشاره به آمار سه ماه اول سال 93 ، اظهارداشت: تا کنون 137هزار و 588 دستگاه خودرو تجاری به بازار عرضه شده که از این میان 110 هزار دستگاه به مردم تحویل و 27 هزار دستگاه دیگر نیز در حال توزیع است.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو ضمن بیان این مطلب اینکه 155 هزار دستگاه خودرو ثبت نامی داشته ایم، گفت: از این میزان 110 هزار دستگاه در قالب فروش فوری و 40 هزار دستکاه دیگر فروش تجاری بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چه میزان از فروش ایران خودرو به صورت اینترنتی انجام شده است، تصریح کرد: 80 درصد فروش خودرو به صورت اینترنتی و 20 درصد دیگر به نمایندگی ها تخصیص داده شده است.

به اعتقاد بابایی، عرضه خودرو ها با توجه به پراکندگی شهری و جمعیت آنها صورت گرفته است به نحوی که سهمیه ها در اختیار خود نمایندگی ها قرار ندارد و مردم می توانند از منازل خود و یا محل کار در صورت داشتن اینترنت به راحتی ثبت نام کنند.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو اعلام کرد:در حال حاضر سبد سهمیه تمام شهرستانها با توجه به نمایندگی های متعدد آنها یکسان است که در صددیم در آینده سبد سهمیه تهران را باداشتن نمایندگی های متعدد افزایش دهیم.

*تدابیر ایران خودرو برای رفع مشکلات مردم در ثبت نام های اینترنتی

وی با بیان اینکه مشکل اصلی شرکت ایران خودرو تقاضای بالای لحظه ای مردم درثبت نام ها بوده است، گفت: روزگذشته در یک ثانیه 70 تا 80 هزار نفر متقاضی برای خرید خودرو به سایت مراجعه می کردند که از این میان 20 هزار نفر از کسانی که ظرف 6 ماه گذشته ثبت نامی انجام نداده اند پیش خرید خود را با موفقیت انجام می دهند.

بابایی با اشاره به اینکه  افراد در روند ثبت نام های خود در سایت ایران خودرو فقط یک بار می توانند با کد ملی خود پیش فروش خود را انجام دهند، اظهار داشت: البته چالش قطعی های پی در پی اینترنت در دست ایران خودرو نیست و شرکت زیر ساخت باید پاسخ گو باشد.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو در  پاسخ به این پرسش که آیا ایران خودرو در برنامه خود هدفگذاری برای افزایش قیمت محصولات خود ندارد، تصریح کرد: هزینه های تولید در طول  سالهای اخیر افزایش پیدا کرده است که این موضوع نمی تواند در تعیین قیمت نهایی خودرو نادیده گرفته شود.

*هیچ نمایندگی مجوز افزایش قیمت و عرضه محصولات با قیمت های  بالا را ندارد

وی با اعلام این مطلب که در صورت ارائه ارز مبادله ای مناسب به خودروسازان و افزایش حجم تولید خودروسازان مدیریت لازم را در تولید و عرضه خودرو به بازار انجام می دهند، گفت: برخی معتقدند تعدادی از نمایندگی ها به تصمیم خود اقدام به افزایش قیمت و ارائه خودرو با قیمت های نامعقول به مشتریان می کنند که باید در این رابطه بگویم هیچ نمایندگی مجوز آن را ندارد تا قیمت خودرو را بر خلاف قیمت کارخانه به مشتریان عرضه کند البته در همین ارتباط ایران خودرو با نمایندگی های متخلفین برخورد لازم را انجام خواهد داد.

به اعتقاد معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو ،  ایران خودرو در نظارت فعالیت نمایندگی های مجاز خود اقدامات لازم را انجام می دهد به نحوی که اگر نمایندگی تخلفاتی را در فروش خودرو انجام دهد به مرز تعلیق خواهد رسید.

بابایی با بیان اینکه هم اکنون تولید خودرو به نسبت سال گذشته 3 برابر شده است اظهار داشت: اولین حسن این موضوع عرضه خودروی کافی به بازار است دومین نکته نیز عرضه خودروهای کامل در سطح بازار است چرا که در سال گذشته بخشی از تولیدات این شرکت به دلیل کسری قطعات امکان تکمیل و ارائه به مشتریان را نداشتند که همین موضوع عرضه خودرو در بازار را با مشکلاتی همراه ساخت.

وی با اعلام اینکه در آینده نزدیک مردم به هیچ عنوان نباید نگران عرضه خودرو به باازر باشند اظهار داشت: خوشبختانه امسال با نگاه خاص مدیریتی و تامین مناسب قطعات توانستیم خط تولید را افزایش دهیم که این موضوع مشکلات این شرکت را تا حدودی برطرف کرد.

*اثرات مثبت مذاکرات ژنو در تأمین بخشی از قطعات خودرو

وی در ادامه صحبت های خود به ارائه توضیحاتی در نتایج مذاکرات و لغو بخشی از تحریم های اعمالی به صنعت خودرو پرداخت و گفت: پس از مذاکرات برخی از قطعه سازان ما توانستند قطعات مورد نیاز خود را از شرکت های خارجی تامین کنند که این موضوع در کنار مدیریت های مناسب در تامین نقدینگی سطح تولید شرکت ایران خودرو را افزایش داد.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با اعلام اینکه در سال گذشته شرکت های خودروساز 1500 میلیارد تومان ضرر کرده اند افزود: عدم شماره گذاری برخی از محصولات شرکت های خودرو ساز باعث شد تا تحویل خودرو به مردم در زمان مقرر انجام نشود اما امسال خوشبختانه تمام محصولات این شرکت خودرو ساز بدون کسری وارد بازار خواهد شد.

وی در رابطه با نتایج مذاکرات شرکت پژو و ایران خودرو نیز گفت: مذاکرات همچنان در حال انجام است و به زودی و ظرف چند ماه اخیر نتایج آن اعلام خواهد شد.

بابایی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه چرا خودروسازان با عرضه محدود خودرو در سطح بازار اقدام به افزایش قیمت خودرو و نوسانات این بازار می کنند تصریح کرد: به هیچ عنوان با این صحبت ها موافق نیستم چرا که خودروسازان هیچ منفعتی در محدودیت عرضه محصولات خود در سطح بازار و افزایش قیمت خودرو نمی برند.

بابایی با اعلام این مطلب که براساس برنامه های پیش بینی شده تا پایان سال 94 حدود 170 هزار دستگاه خودرو در این شرکت ایجاد تعهد خواهد شد، اظهار داشت: تا پایان سال 93 حدود 112 هزار دستگاه خودرو و تا پایان سال 94 شش هزار خودرویی که این شرکت تعهد به عرضه آن شده در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه پیش فروش های خود را در بخش های مختلف افزایش خواهیم داد گفت: هم اکنون میزان عرضه خودرو حدود 2800 تا 3 هزار دستگاه است این در حالی است که برای رسیدن به برنامه ها تولید روزانه خودرو باید به 2300 دستگاه برسد.

  معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو ادامه داد: 30 تا 40 درصد محصولات این شرکت به صورت پیش فروش و 20 درصد به صورت فروش فوری در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

بابایی با اشاره به  روند قیمت ها در 3 ماهه دوم سال افزود: در 3 ماهه دوم حاشیه بازار به سمت رقابتی شدن بهتری پیش خواهد رفت در 3 ماهه سوم نیز قیمت ها متعادل شده و در 3 ماهه چهارم امیدوارم ثبات در بازار خودرو ایجاد شود.

*اخبار زمان عرضه دنا و رانا هاچ بک

وی در رابطه با زمان دقیق عرضه رانا هاچ بک به بازار نیز افزود: عرضه رانا هاچ بک به بازار هنوز مسدود است اما تمام تلاش خود را در عرضه این خودرو برای تنوع سازی محصولات خود انجام می دهیم.

وی اضافه کرد: در رابطه با عرضه دنا نیز باید بگویم این محصول ظرف یکی دو ماه آینده به بازار عرضه می شود.البته در برنامه ریزی ها تولید دنا 15 هزار دستگاه پیش بینی شده است که به محض شروع تولید انبوه این محصول عرضه آن را آغاز می کنیم.

بابایی در مورد خودروی سوزوکی نیز گفت: یکی از شرکای بعدی ایران خودرو برای تقویت همکاریها شرکت سوزوکی است اما در مورد قیمت سوزوکی ویتارا نیز باید بگویم این خودرو همچنان با تغییر قیمتی روبرو نیست.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir