بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 خرداد 1393      10:2

پست بانک به عنوان بانک عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شد

اقتصاد ایرانی: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پست بانک ایران به عنوان بانک عامل این وزارتخانه به وزارت امور اقتصادی و دارائی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران معرفی شده است.

به گزارش پایگاه عمومی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، محمود واعظی در همایش رؤسای شعب این بانک ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، افزود: مجموعه پست بانک ایران مسیر صحیحی را انتخاب کرده و با برنامه ریزی های لازم گام به گام در جهت ارتقا جایگاه خود و خدمتگذاری به هموطنان به ویژه در روستاها و مناطق غیر برخوردار کشور حرکت می کند.

وی ادامه داد: چشم اندازها، راهبردها، مأموریت ها و اهداف کلان این بانک به خوبی ترسیم شده و لازم است متناسب با استعداد های منطقه ای و ظرفیت های اقتصادی و تولیدی هر استان چشم اندازها، راهبردها و مأموریت های بومی نیز تهیه و عملیاتی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره با روند تأسیس پست مالی و تکامل آن به پست بانک، اظهار داشت: این بانک توانائی خیلی زیادی برای رفع نیازهای مالی و پولی مردم دارد و می تواند از امکانات و بسترهای پست نیز برای توسعه خدمات و رفع نیازهای مربوطه بهره کافی را ببرد.

واعظی خاطرنشان ساخت: هیچ چیزی بالاتر از رضایت مردم نیست و خدمت به مردم توفیقی است که خداوند متعال از طریق پست بانک ایران به کارکنان آن اعطا نموده و این یک عبادت است.

وی گفت: بنگاهی موفق است که مزیت های خود و نیازهای مخاطبان را به خوبی شناسائی کرده و براساس آن خدمات دهی کند، پست بانک ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و بانکی است که دارای مزیت های زیادی برای خدمت رسانی بیشتر به مردم در مناطق محروم و روستائی می باشد. در واقع این بانک به جهت پائین آوردن هزینه های خدمات، فرصت رقابت به سایر بانک ها در این مناطق را نمی دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به عضویت این بانک در مجامع بین المللی از مؤسسه جهانی بانک های پس انداز(WSBI) و اتحادیه جهانی پست(UPU) به عنوان یک مزیت دیگر آن برشمرد و افزود: تسهیل دراستفاده آسان از امکانات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استفاده از ظرفیت های تخصصی فناوری اطلاعات(IT) در زمینه نرم افزاری و سخت افزاری از دیگر مزیت های حضور پست بانک ایران در مجموعه این وزارتخانه است که باید به نحو مطلوبی از آن استفاده کند.

واعظی تأکید کرد: با بهره گیری از این امکانات، پست بانک ایران می تواند به عنوان بانک هوشمند و نمونه باشد و باید نیاز های مردم را شناسائی کرده و خدمات جدیدی به مردم ارائه نماید زیرا امروزه اگر یک بنگاه نوآوری و شکوفائی نداشته و مخاطب شناسی نکند از گردونه رقابت خارج می شود.

وی گفت: پرداخت یارانه ها در مناطق محروم و ثبت نام از متقاضیان مرحله دوم یارانه ها مزیت دیگری از پست بانک ایران است اما باید با همت و تلاش مضاعف همه خدمات آن در مناطق روستائی و غیربرخوردار کشور توسعه یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: براساس برنامه پنجم توسعه کشور 6 هزار دفتر ICT دیگر نیز در سراسر کشور ایجاد خواهد شد که درسال جاری 2هزار مورد آن راه اندازی می شود و علاوه بر آن 3 هزار دفتر فعلی نیز ارتقا می یابد و هیچ روستائی نباید بدون خط ارتباطی و اینترنت باشد.

واعظی با اشاره به لزوم معرفی مزیت ها، نقاط قوت و توانمندی های پست بانک ایران به سازمان ها و نهادهای خدمتگذار به مردم نظیر؛ کمیته امداد و سازمان بهزیستی و همچنین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و صنایع دستی بر پیگیری جدی مطالبات معوق و نظارت مستمر بر روند فعالیت شعب و دفاتر، ایجاد تحول اساسی و چابک سازی، ایجاد شرکت های اقماری برای گسترش فعالیت ها و سودآوری، پیگیری آموزش مستمر علمی و تخصصی کارکنان به ویژه در بحث مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع و خوش برخوردی با آنان، صرفه جوئی و کاهش هزینه ها، بازاریابی قوی نیز تأکید کرد.
وی در پایان صندوق قرض الحسنه پست بانک ایران و نرم افزار صندوق تأمین مالی خرد روستائی را افتتاح و از نمایشگاه عکس ویژه فعالیت ها و مراسم مختلف پست بانک ایران نیز بازدید به عمل آورد.

 


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir