اقتصاد ایرانی: به گزارش مارکت واچ، ناظر رسمی رأی گیری در کارخانه فولکس واگن در ایالت تنسی آمریکا اعلام کرد، 712 نفر مخالف در برابر 625 نفر موافق، با نمایندگی UAW مخفف (United Auto Workers) مخالفت کردند. در این رأی گیری 89 درصد از کارگران رأی دادند.
کارگران این کارخانه در طول سه روز و با شمارش دستی آرا این شگفتی را خلق کردند تا شائبه ای در میان نباشد. این شکست باعث از دست رفتن پرستیژ و اعتبار اتحادیه کارگران صنعت خودرو شده مخصوصاً که اعضای این اتحادیه از سال 1979 نزدیک به 75 درصد کاهش پیدا کرده و اکنون زیر 400 هزار نفر عضو دارد.
دلیل این شکست هم این است که خودروسازان خارجی فعال در ایالات متحده ترجیح می دهند کارگرانی را به استخدام درآورند که عضو این اتحادیه ها نیستند.
برای فولکس واگن هم ریسک بسیار بالایی دربر دارد. این خودروساز آلمانی 1 میلیارد دلار در کارخانه چاتانوگای ایالت تنسی سرمایه گذاری کرده است. این کارخانه از سال 2011 خودروی پاسات (یک سدان اندازه متوسط) را در آمریکا تولید می کند. با این سرمایه گذاری مقامات محلی هم به میزان 577 میلیون دلار مشوق محلی و ایالتی برای رونق گرفتن اشتغال صرف این کارخانه کردند.
نتایج این کشمکش ها روی تصمیم فولکس واگن در مورد ساخت خودروی کراس اور کراس بلو CrossBlue تأثیر دارد چون فولکس باید تصمیم بگیرد که می خواهد این خودرو را در تنسی آمریکا تولید کند یا در کشور مکزیک.